Redilioupoli's Blog

Η Κόκκινη Ηλιούπολη είναι εδώ

  • Είμαστε ME το ΚΚΕ δεν ειμαστε ομως To …ΚΚΕ

    Λόγο της ύπαρξης διαφόρων "περίεργων" blog δήθεν "κόκκινων" και "αριστερών" που έχουν σαν στόχο τους να διαστρεβλώνουν και να υπονομέυουν το ΚΚΕ, είμαστε υποχρεωμένοι να διευκρινίσουμε ότι είμαστε οπαδοί και φίλοι του ΚΚΕ, πράγμα που συμβαίνει και σε όλα τα blog που βαφτίζονται με οποιοδήποτε όνομα.
    Μοναδική πηγή είναι τα επίσημα sites του κομματος και της νεολαίας
    Βασική επιδίωξη των "φιλοΚΚΕ" blogs είναι να βάζουν την αμφιβολία.για ενέργειες που τάχα δεν είναι σωστές και να αμφισβητούν την ηγεσία του κόμματος.
    Τελευταία έχουν αυξηθεί σε μεγάλο βαθμό με μοναδικό στόχο την σύγχυση και τον αποπροσανατολισμό από τις επίσημες θέσεις του ΚΚΕ.
    Θέλει μεγάλα προσοχή και επαλήθευση όσων κειμένων αναρτώνται στα διάφορα blogs

  • Απαράδεκτη η άρνηση να τεθεί σε ψηφοφορία η πρόταση νόμου του ΚΚΕ

    Η συζήτηση της πρότασης νόμου καθυστέρησε αδικαιολόγητα με ευθύνη της συγκυβέρνησης. Κατά την πάγια τακτική όλων των μέχρι τώρα κυβερνήσεων, γίνεται κατά το δοκούν ερμηνεία σχετικού άρθρου του Συντάγματος (73 παρ. 3) και έτσι η πρόταση νόμου της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ δεν μπήκε σε ψηφοφορία, με το σκεπτικό ότι προκαλεί «δημοσιονομικό κόστος». Η ερμηνεία αυτή ακυρώνει στην πραγματικότητα τη δυνατότητα κάθε κόμματος της αντιπολίτευσης να ψηφιστεί πρόταση νόμου που καταθέτει, αφού δεν υπάρχει καμία πρόταση νόμου που δεν συνεπάγεται έστω και ελάχιστο δημοσιονομικό κόστος...

    Επίσης, είναι προσχηματική, αφού με βάση τη διάταξη αυτή παρεμποδίζεται η συζήτηση ακόμα και προτάσεων νόμου της αντιπολίτευσης που όχι μόνο δεν έχουν δημοσιονομικό κόστος, αλλά αντίθετα όφελος, όπως η πρόταση νόμου του ΚΚΕ για τη δραστική μείωση της βουλευτικής αποζημίωσης, την κατάργηση των πρόσθετων αμοιβών των βουλευτών για τη συμμετοχή τους στις κοινοβουλευτικές επιτροπές και τη κατάργηση της βουλευτικής σύνταξης, που δεν έχει έρθει ποτέ για συζήτηση.

  • Αγωνίες ΠΑΣΚΕ – ΔΑΚΕ

    Η κοινή λογική λέει ότι η αγωνία ενός συνδικαλιστή για τους μισθούς είναι να μη μειωθούν. ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ όμως αγωνιούν μη τυχόν και δε μη μειωθούν..!

    Η πλειοψηφία της διοίκησης του Συνδέσμου Ξενοδοχοϋπαλλήλων Ν. Ηρακλείου (ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ) απαιτεί με... επιστολή της προς τους ξενοδόχους του νομού να εφαρμόσουν άμεσα τη νέα Τοπική Σύμβαση Εργασίας που υπέγραψαν μειώνοντας τους ήδη πενιχρούς μισθούς κατά 15% (κατ' αντιστοιχία της ΣΣΕ που υπέγραψε και η ηγεσία της κλαδικής Ομοσπονδίας). Είναι τέτοια η ανησυχία τους μην τυχόν και καθυστερήσει η ανακούφιση των ξενοδόχων, που φρόντισαν να αναρτήσουν τις σχετικές επιστολές και μες στους τόπους δουλειάς (βλ. ένθετο). Μάλιστα, εφιστούν την προσοχή στους ξενοδόχους γιατί «ο μήνας Ιούλιος πρέπει να πληρωθεί με τη νέα σύμβαση». Ισως, βέβαια, ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ να μην έχουν κανένα λόγο να ντρέπονται για τις συμφωνίες που υπέγραψαν, αφού για την ανταγωνιστικότητα και τα κέρδη των εργοδοτών νοιάζονται. Αλλά τέτοια πρεμούρα είναι τουλάχιστον αξιοσημείωτη...
    Δείτε εδώ την επιστολή προς τους ξενοδόχους: http://www1.rizospastis.gr/getImage.do?size=medium&id=373809&format=.jpg

  • Χαμένοι και κερδισμένοι της κρισης

    Η «κρίση χρέους», που είναι μια πτυχή της συνολικής καπιταλιστικής κρίσης, γίνεται πηγή δεινών για τους λαούς των χωρών που δανείζονται και ταυτοχρόνως πηγή πρόσθετων κερδών για τους δανειστές.
    Την περασμένη βδομάδα έπρεπε να πληρωθεί από το ελληνικό κράτος ένα ομόλογο ονομαστικής αξίας 3,2 δισ. ευρώ. Το ομόλογο βρισκόταν στα χέρια της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, η οποία το είχε αγοράσει από τη δευτερογενή αγορά σε τιμή πολύ μικρότερη της ονομαστικής.
    Η κυβέρνηση αποφάσισε, αφού αυτό όριζε η συμφωνία για το «κούρεμα», να πληρώσει το ομόλογο στην ονομαστική του αξία. Ετσι, η ΕΚΤ αποκόμισε ένα σημαντικό κέρδος από τη διαφορά της αξίας.
    Και επειδή τα κέρδη της ΕΚΤ κατανέμονται στις χώρες - μέλη ανάλογα με το ποσοστό συμμετοχής τους σ' αυτήν, η μερίδα του λέοντος από την εξόφληση του ελληνικού ομολόγου ανήκει στη Γερμανία. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το γερμανικό κράτος αποκομίζει ανάλογα κέρδη από την εξόφληση ομολόγων όχι μόνο της Ελλάδας, αλλά και των άλλων χωρών που εποπτεύονται από την τρόικα.
    Σύμφωνα, μάλιστα, με υπολογισμούς των «Φαϊνάνσιαλ Τάιμς» της Γερμανίας, η Γερμανία θα συνεχίσει για πολλά χρόνια να αποκομίζει κέρδη από τα ελληνικά ομόλογα, αφού η Ελλάδα θα πρέπει να καταβάλει, ως το 2026, το ποσό των 12,7 δισ. ευρώ για ομόλογα που λήγουν και έχει στα χέρια της η ΕΚΤ.
    Εν τω μεταξύ, με βάση υπολογισμούς του Οικονομικού Ινστιτούτου του Κιέλου, η Γερμανία έχει εξοικονομήσει στη διάρκεια των τελευταίων 3,5 χρόνων συνολικά 68 δισ. ευρώ από τη διαφορά των επιτοκίων και σε σύγκριση με το μέσο κόστος δανεισμού με αυτό της περιόδου 1999 - 2008.

  • Το «ελληνικό εφοπλιστικό θαύμα»

    Ακριβώς 1,2 δισ. δολάρια θα επενδύσει, όπως ανακοινώθηκε από το ναυτιλιακό Τύπο, η εταιρία «Enesel SA» για τη ναυπήγηση 10 πλοίων μεταφοράς κοντέινερς που θα γίνει βέβαια σε ναυπηγεία εκτός Ελλάδας και συγκεκριμένα στα κορεάτικα ναυπηγεία της «Hyundai» και θα παραδοθούν το 2014. Μάλιστα, χαρακτηρίζεται ως η μεγαλύτερη συμφωνία για το 2012. Πρόκειται για ένα ακόμα απτό δείγμα για την κερδοφορία του εφοπλιστικού κεφαλαίου, ακόμα και εν μέσω καπιταλιστικής κρίσης. Τα κέρδη των εφοπλιστών προέρχονται από την άγρια εκμετάλλευση των ναυτεργατών μέσα στα καράβια, από τη μαύρη ανασφάλιστη εργασία που έχουν επιβάλει με αβάντα την ταξική φιλοεφοπλιστική πολιτική που εφαρμόζουν διαχρονικά οι πολιτικοί τους εκπρόσωποι, δηλαδή οι κυβερνήσεις των ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, οι συγκυβερνήσεις τους και πάει λέγοντας. Και βέβαια, να μην πούμε για τις απανωτές μειώσεις των οργανικών συνθέσεων (αριθμός πληρώματος) δηλαδή το μαζικό πέταγμα στη στεριά των ναυτεργατών και το χάσιμο χιλιάδων θέσεων εργασίας, το φορολογικό παράδεισο που έχουν εξασφαλίσει διαχρονικά στους εφοπλιστές οι κυβερνήσεις τους (οι εφοπλιστές πληρώνουν φόρο λιγότερο και από έναν περιπτερά, όταν ρημάζονται από τη φοροεπέλαση τα εργατικά λαϊκά νοικοκυριά) και έχουν βουλιάξει το ΝΑΤ στα ελλείμματα. Κάτι που πλήρωσαν ακριβά οι ναυτεργάτες με το δραστικό πετσόκομμα των συντάξεων και τη διάλυση της ιατροφαρμακευτικής τους περίθαλψης. Αυτό είναι «το ελληνικό εφοπλιστικό θαύμα». Και βέβαια, την ώρα που οι εφοπλιστές δίνουν δισεκατομμύρια για να κατασκευάσουν πλοία σε ξένα ναυπηγεία, στην Ελλάδα δεν κατασκευάζουν ούτε βάρκα. Ομως, θα έρθει η ώρα που οι εργαζόμενοι θα σηκώσουν κεφάλι και με την οργάνωσή τους θα πετάξουν στη θάλασσα όλα αυτά τα παράσιτα που τους πίνουν το αίμα και τους πολιτικούς τους υπαλλήλους.
    7/7/2012

  • Εχουμε μαλλί να ξάνουμε

    Διάφορα τμήματα της σοσιαλδημοκρατίας και του οπορτουνισμού έχουν μια δυσκολία να τα βρουν μεταξύ τους, αλλά γι' αυτό φταίει το ΚΚΕ που δεν μπαίνει στο κάδρο μαζί τους.
    Δεν συμφωνούν με τον Τσίπρα οι Βενιζέλος - Σαμαράς και γι' αυτό φταίει το ΚΚΕ.
    Σκέπασαν σύννεφα τον ήλιο, πάλι φταίει το ΚΚΕ.
    Ακούγοντας τον Βούτση του ΣΥΡΙΖΑ χτες βράδυ στο «Mega» να προσπαθεί να εξηγήσει γιατί δεν τα βρίσκει η παράταξή του με τους ομοϊδεάτες της - ευρωπαϊστές, δύσκολα μπορούσες να παρακολουθήσεις τι έλεγε. Το μόνο σταθερό στοιχείο στο λόγο του ήταν η επανάληψη ότι ευθύνεται το ΚΚΕ.
    Εξαρχής ήταν καθαρό ότι οι δυνάμεις που πίνουν νερό στο όνομα της Ευρωπαϊκής Ενωσης, ενώ παριστάνουν τους διαφωνούντες γι' αυτήν ή την άλλη διαχειριστική πρόταση, χρειάζονται το ΚΚΕ στο κλαμπ για να έχουν άλλοθι.
    Το ΚΚΕ δεν έπαιξε σ' αυτό το παιχνίδι. Αλλά αυτοί δεν μπορούν να σταθούν χωρίς να βάλουν το ΚΚΕ στο κάδρο.
    Κι έτσι προκύπτει αυτό το τηλεοπτικό τουρλουμπούκι - ένας δήθεν καυγάς, δηλαδή, που γίνεται στα κανάλια και μακριά από τα πραγματικά υποκείμενα της ταξικής πάλης, τους εργάτες και τα φτωχομεσαία λαϊκά στρώματα που δίνουν τη μάχη τους καθημερινά στους τόπους δουλειάς και κατοικίας, με απόλυτη αδιαφορία για τις αγωνίες των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ, του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ για το ποιος θα γίνει χαλίφης στη θέση του χαλίφη.

  • Ηλιουπολίτικο Βήμα και φαιοπράσινες «εξυπνάδες»

    Το παιχνίδι το ξέρουν πολύ καλά μπορούμε να πούμε. Το έχουν σπουδάσει το "άθλημα", δεν ξέρουμε που αλλά το έχουν σπουδάσει.
    Έχουν πολλές "αμερικανιάς" στην προπαγάνδα τους.
    πρώτα βάζουν το blog μας στα προτεινόμενα "και καλά" που τα παρακολουθούν τάχα.
    Στη συνέχεια "πνίγουν" το σχόλιο μας για τον Μωραΐτη για την ύπαρξη του αρθρογράφου της Α1 στη "Θέση" την εφημερίδα του δηλαδή και συνεχίζουν βάζοντας άρθρο τάχα για τους ..."παπούδες τους" με δηλώσεις του Στάλιν και του Χιτλερ.
    Όμορφη "μαγκιά" λεβέντες του Μωραΐτη, συνεχίστε να αποκαλύπτετε την "ιδεολογία" σας.
    Έχουμε πολλούς σαν κι εσάς στα ΤΕΙ και τα ΑΕΙ και έτσι γνωρίζουμε καλά την τακτική σας.

  • Ωμοί και κυνικοί

    Ωμό αντικομμουνισμό ξερνάει ο ΛΑ.Ο.Σ., δείχνοντας ότι του έχει ανατεθεί κεντρικός ρόλος στο χτύπημα του εργατικού λαϊκού κινήματος και στην καταστολή του. Σε χθεσινή της δήλωση, η αναπληρώτρια εκπρόσωπος Τύπου του ΛΑ.Ο.Σ., Σ. Αλιγιζάκη, δήλωσε με αφορμή την προχθεσινή ομιλία της της ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ στο Σπόρτιγκ, όπου μίλησε για οργανωμένη λαϊκή ανυπακοή στην κυρίαρχη πολιτική: «Οσο η αστική Δημοκρατία αποσυντίθεται, τόσο τα τελευταία υπολείμματα του σταλινικού κομμουνισμού στην Ευρώπη αποθρασύνονται (...) Λυπούμεθα που οι θεματοφύλακες της αστικής Δημοκρατίας κωφεύουν και εθελοτυφλούν». Είναι επικίνδυνοι και ταυτόχρονα κυνικοί. Ομολογούν ότι το αστικό πολιτικό σύστημα έχει ζόρια και γι' αυτό καλούν τις αστικές δυνάμεις να τσακίσουν το λαϊκό κίνημα, πριν αυτό ριζοσπαστικοποιηθεί και θέσει σε κίνδυνο την ίδια την αστική εξουσία. Φοβούνται το λαό όπως ο διάολος το λιβάνι και δεν μπορούν να το κρύψουν. Να κάνει ο λαός τους εφιάλτες τους πραγματικότητα. Να τους κατατροπώσει πολιτικά, να σαρώσει την εξουσία που υπερασπίζονται ο ΛΑ.Ο.Σ. και τα άλλα κόμματα του κεφαλαίου.

  • …για φαντάσου

    «Μέσα στο νου και την ψυχή πολλών ανθρώπων το τείχος υπήρχε και υπάρχει ακόμα 21 χρόνια μετά. Οι Ανατολικογερμανοί υφίστανται ακόμη μεταχείριση πολιτών Β΄ κατηγορίας, ως φτωχοσυγγενείς που προκαλούν αμηχανία στους εύπορους συγγενείς τους. Η πικρία τους εκδηλώθηκε με το σύνδρομο της "ostalgie",("νοσταλγία της Ανατολής") γιατί θυμούνται πως στη Λαοκρατική Δημοκρατία το κράτος τούς φρόντιζε με δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, δωρεάν παιδεία, δωρεάν ψυχαγωγία (θέατρα συναυλίες κλπ.) και παροχή φθηνής κατοικίας. Τώρα πρέπει να πληρώνουν τα πάντα χωρίς να διαθέτουν τα ανάλογα χρήματα. Η δημοκρατία του καπιταλισμού δεν κάνει πολλά για αυτούς αφού και η ίδια αντιμετωπίζει τη μεγαλύτερη κρίση της. Είμαστε πια στη θλιβερή εποχή τού "Ο σώζων εαυτόν σωθήτω" και ατυχώς μόνον "οι (κατά τον Σπένσερ και όχι ακριβώς το Δαρβίνο) καταλληλότεροι θα επιβιώσουν" ("the fittest will survive")» (από άρθρο του Θ. Κακουριώτη, ομότιμου καθηγητή Πανεπιστημίου /στο ΒΗΜΑ, ηλεκτρονική έκδοση)

  • Ταύτιση των «δεξιών» και «αριστερών» αντικομουνιστών

    Όλο και περισσότερο ταυτίζονται οι θέσεις των φασιστοειδών του ΛΑ.Ο.Σ και των ‘‘επαναστατών’’ τις λεγόμενης εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς και βέβαια των οπορτουνιστών που δεν χάνουν τέτοιες ευκαιρίες, στον πόλεμο που έχουν κηρύξει στο ΚΚΕ. Όπου σταθούν και όπου βρεθούν, στα blog, στα site, ακόμα και στη βουλή, μέσω των βουλευτών του φασιστικού κόμματος των νοσταλγών της δικτατορίας και του ναζισμού, χρησιμοποιούν την ίδια μεθοδολογία της λάσπης και της κατασυκοφάντησης του ΚΚΕ. Τα άξια τέκνα του Γκαίμπελς δεν έχουν σύνορα ούτε γραμμές προκειμένου να βλάψουν το οργανωμένο εργατικό κίνημα. Πρόσφατη προσπάθεια η ‘‘ανακοίνωση’’ των απολυμένων του «902» που τάχα διώχτηκαν από την πλουτοκρατική διοίκηση του, για λόγους εκδίκησης(!!!!!). Θα δουν πολλά τα μάτια μας το αμέσως επόμενο διάστημα, όμως ούτε αυτή τη φορά θα τους ‘‘περάσει’’ όσο και αν ρίχνουν λάσπη.
    Το εργατικό κίνημα μέσα από το ΠΑΜΕ την ΠΑΣΕΒΕ, την ΠΑΣΥ, την ΟΓΕ, και το ΜΑΣ θα πάει μπροστά.
    Για να πάψει η εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο.
    Για να ανατραπεί αυτό το σάπιο σύστημα των πλουτοκρατών και των υπηρετών τους.

  • Συλληψεις και στα συσσιτια

    «Ούτε το φίδι δεν δαγκώνει τον άνθρωπο που πίνει νερό», λέει μια λαϊκή ρήση.
    Κι όμως, η Ελληνική Αστυνομία ξεπέρασε ακόμα και αυτό το ένστικτο. Σύμφωνα με πληροφορίες της στήλης, αστυνομικοί έχουν εισβάλλει στη στέγη σίτισης του Δήμου Αθηναίων την ώρα που μετανάστες τρώνε ένα πιάτο φαί και πίνουν ένα ποτήρι νερό για να τους συλλάβουν επικαλούμενοι διάφορους λόγους. Μάλιστα, έγιναν και αντιπαραθέσεις ανάμεσα στους ανθρώπους της στέγης και της αστυνομίας για να μη γίνουν συλλήψεις.
    Είναι και αυτό ένα απ' τα «μαστίγια» που χρησιμοποιεί η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ απέναντι στους ξεριζωμένους απ' τον τόπο τους και η οποία προσπαθεί να συγκαλύψει αυτή την αποκρουστική πολιτική της με το «καρότο» των τελευταίων εξαγγελιών για τους μετανάστες.
    Ερώτημα: Σοσιαλισμός ή Βαρβαρότητα είναι αυτές οι πράξεις;

  • Ψάχνουν ποιος κυβερνάει!!!

    «Το κρίσιμο ερώτημα όμως είναι ποιος κυβερνάει τελικά αυτόν τον τόπο. Είναι κυρίαρχος ο λαός που αποφάσισε εγκρίνοντας προγράμματα πριν από δύο μήνες ή οι χρηματαγορές που θέλουν να επιβάλουν τη δική τους επιλογή με τρόπο που ξεπερνάει τη δημοκρατία;».
    Η δήλωση αυτή έγινε χτες και ανήκει στον πρόεδρο του ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ Αλ. Τσίπρα.
    Το δικό μας ερώτημα, πάντως, είναι αν θα περάσει έστω μία μέρα δίχως ο ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ να επιχειρήσει να συνδράμει με τον ένα ή τον άλλο τρόπο το ΠΑΣΟΚ.
    Γιατί, βεβαίως, ο τόπος έχει κυβέρνηση. Η οποία κυβερνά μαζί και για τις αγορές. Δεν είναι το ΠΑΣΟΚ κόντρα στις αγορές ούτε οι αγορές κόντρα στο ΠΑΣΟΚ, ούτε πολύ περισσότερο το ΠΑΣΟΚ είναι άβουλο και απλός θεατής των εξελίξεων, έρμαιο των αγορών.
    Όσα το μεγάλο κεφάλαιο απαιτεί, το ΠΑΣΟΚ τα μετουσιώνει σε πολιτική πράξη. Το 'να χέρι νίβει τ' άλλο και τα δυο το πρόσωπο, της κυριαρχίας της άρχουσας τάξης σε βάρος του λαού.
    Αυτός δεν ήταν, δεν είναι και δεν θα γίνει κυρίαρχος, αν δεν τσακίσει με την πάλη του την εξουσία του μεγάλου κεφαλαίου και όσους πολιτικά το εκπροσωπούν.
    Καθαρές κουβέντες.

  • Τη Δευτέρα η συγκέντρωση στο Σκοπευτήριο

    Σε πανστρατιά λαϊκής κινητοποίησης ενάντια στον αντικομμουνισμό καλεί η Κομματική Οργάνωση Αθήνας του ΚΚΕ στην κεντρική εκδήλωση που προγραμματίζεται για τη Δευτέρα 31 Αυγούστου στις 7 μ.μ. στο Σκοπευτήριο της Καισαριανής, με ομιλήτρια την ΓΓ της ΚΕ, Αλέκα Παπαρήγα, και στην πορεία προς τα γραφεία της ΕΕ. Στην εκδήλωση θα υπάρχει καλλιτεχνικό αφιέρωμα με τη συμμετοχή του Κώστα Καζάκου.
  • ΤΑ ΚΟΛΕΓΙΑ !!

    Το «επιχείρημα» των υπερασπιστών της ιδιωτικοποίησης της Παιδείας έρχεται και ξανάρχεται: «Οποιος μπορεί και θέλει γιατί να μην πληρώνει για να σπουδάζει;», υποστηρίζουν... αθώα. Ομως, πίσω από την «αθωότητα» του «πληρώνω για να σπουδάζω», εκείνο που κρύβεται είναι ένας κατηφορικός μονόδρομος που στο τέρμα του γράφει: «Σπουδάζει μόνο όποιος (έχει να) πληρώνει»... Ομοίως, πίσω από το «πληρώνω για να έχω παροχές Υγείας» εκείνο που κρύβεται είναι το «παροχές Υγείας έχει μόνο όποιος (μπορεί να) πληρώνει»... Πίσω από το «πληρώνω για να έχω Ασφάλιση» κρύβεται το «Ασφάλιση έχει μόνος αυτός που πληρώνει»... Με άλλα λόγια, η πολιτική υπέρ των ιδιωτικών «πανεπιστημίων» δε συνιστά μια «άσκηση ελευθερίας», όπως θέλουν να την πουλήσουν στην κοινωνία. Είναι μια βαθύτατα αντιδραστική τομή που εξοστρακίζει δικαιώματα όπως η Παιδεία, η Υγεία, η Ασφάλιση από τον αυτονόητα δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα τους, στη σφαίρα των «εμπορευμάτων» που απευθύνονται μόνο σε όσους έχουν για να τα «αγοράσουν».
  • Πού χρωστάει και πόσα;;;

    Θυμόσαστε τον Α. Χρυσανθακόπουλο; Εκείνον που σαν βουλευτής και μέλος της ΚΕ του ΠΑΣΟΚ τον είχε πιάσει η κάμερα τηλεοπτικής εκπομπής όχι μόνο να τα χώνει στα «φρουτάκια», αλλά να συναλλάσσεται με τους παράγοντες της εκπομπής για το πώς θα θάψουν την υπόθεση και θα την μετατρέψουν στο αντίθετό της; Αυτός λοιπόν ο «έντιμος άνθρωπος» είναι τώρα στο ΛΑ.Ο.Σ. (υπάρχει κάποιος συμβολισμός εδώ;) και με το θράσος που χαρακτηρίζει αυτούς τους τύπους, βρίσκει το ανάστημα (από πού άραγε;) να βάλει στη θέση του το ΚΚΕ εφ' όλης της ύλης. Σε άρθρο του στην εφημερίδα του Γ. Καρατζαφέρη με τους βαθυστόχαστους τίτλους και υπότιτλους, «Το τελευταίο σταλινικό κόμμα της Ευρώπης», «Το ΚΚΕ συρρικνώνεται», «το εγκαταλείπουν οι έλληνες εργαζόμενοι διότι τάχθηκε υπέρ της απεριόριστης νομιμοποίησης των λαθρομεταναστών μέχρι απόκτησης υπηκοότητας», επιδίδεται σε ένα υβρεολόγιο ανάλογο των χώρων και του περιβάλλοντος που έχει κοινωνικοποιηθεί ενάντια στο ΚΚΕ. Ποιος ξέρει πού χρωστάει και πόσα; Μπορεί και να πληρώνει προκαταβολικά... Είναι γεγονός πως ο αντικομμουνισμός εκτός από την εκλεπτυσμένη του μορφή έχει και την εντελώς χυδαία με λόγο σαν αυτόν που συναλλάσσονται οι θαμώνες των τόπων όπου συχνάζει ο τέως βουλευτής του ΠΑΣΟΚ. Αρα καθόλου δε μας εκπλήσσει ούτε το ύφος, ούτε το μπουρδούκλωμα κάθε λογικής. Πάντως, όταν φτάνουν στο σημείο να χρησιμοποιούν Χρυσανθακόπουλους για να χτυπήσουν το ΚΚΕ, επιβεβαιώνεται πως τα 'χουν βρει σκούρα στην αποστολή που έχουν αναλάβει...
  • ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ ! ! !

    Οι κύριοι της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ ψήφισαν υπέρ της αύξησης των μισθών των βουλευτών, με τον ΣΥΡΙΖΑ και τον ΛΑ.Ο.Σ. να επιλέγουν την τακτική τού «παρών». Ένα κόμμα, το ΚΚΕ, καταψήφισε. Και ένας βουλευτής………. ο κ. Πάγκαλος, πήρε το λόγο για να καταγγείλει την απόφαση ως «επικίνδυνη», «αντιλαϊκή» και «αντεργατική». Αλλά ποια απόφαση κατήγγειλε ο κ. Πάγκαλος;;;;;; Όχι, δεν κατήγγειλε την απόφαση του κόμματός του και της ΝΔ να υπερψηφίσουν τις αυξήσεις των μισθών των βουλευτών, σε περίοδο που όλοι μιλούν περί κρίσης και λιτότητας. Σαν «επικίνδυνη», «αντιλαϊκή» και «αντεργατική» κατήγγειλε τη θέση του ΚΚΕ, που την καταψήφισε!!!! Βγάλτε τα συμπεράσματά σας. Όχι τόσο για τον κ. Πάγκαλο - πράγμα περιττό - όσο για το κόμμα του, το ΠΑΣΟΚ. Άλλωστε, ως κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ, είπε ότι είπε αυτός ο γλυκύτατος άνθρωπος...
  • Ερωτήσεις χωρίς απάντηση;

    Νομίζετε ότι αυτές οι ερωτήσεις δεν έχουν απάντηση; Παράδειγμα: Το σκάνδαλο του Βατοπεδίου; Η απόφαση για τον ξυλοδαρμό του φοιτητή στη Θεσσαλονίκη; Οι μεταρρυθμίσεις στην παιδεία; 65ωρο; Εβδομάδα 3 ημερών; Ατομικές συμβάσεις εργασίας; Ιδιωτικοποιήσεις πχ Ολυμπιακή; Προϋπολογισμός; Νέος τρομονόμος της ΕΕ; Κλπ κλπ κλπ. ΟΧΙ κάνετε λάθος. Τα ΜΜΕ απαντούν: Επεισόδια σε όλη την Ελλάδα!!!!!! Κουκουλοφόροι!!! Πάλι επεισόδια!!! Πάλι κουκουλοφόροι!!! ......τρόμος, .....τρόμος, .....τρόμος.......
  • Kατηγορίες

  • Σελίδες

Archive for Σεπτεμβρίου 2009

ΟΙ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΛΕΚΑΣ ΠΑΠΑΡΗΓΑ ΣΤΟ DEBATE

Posted by redilioupoli στο 22/09/2009

Κέρδος και ελπίδα για το λαό

είναι η ψήφος μόνο στο ΚΚΕ

Οι δύο γραμμές αντιπαράθεσης – το πραγματικό δίλημμα των εκλογών της 4ης Οκτώβρη αναδείχτηκαν στη χτεσινή τηλεμαχία των πολιτικών αρχηγών. Με σαφή, ξεκάθαρο και κρυστάλλινο λόγο, όπως είναι και οι θέσεις και οι προτάσεις του ΚΚΕ, η ΓΓ της ΚΕ του Κόμματος Αλέκα Παπαρήγα απάντησε στις ερωτήσεις, στη διάρκεια της χτεσινής τηλεμαχίας των πολιτικών αρχηγών.

«Απευθυνόμαστε – είπε ολοκληρώνοντας η Αλ. Παπαρήγα – σε όσους και όσες συμφωνούν ότι ανάμεσα στη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ δεν υπάρχουν ουσιαστικές και κραυγαλέες διαφορές. Σας καλούμε να εμπιστευτείτε το ΚΚΕ, να στηρίξετε τα ψηφοδέλτιά του παντού, ανεξαρτήτως αν συμφωνείτε σε όλα μαζί μας. Σκεφτείτε το εξής πράγμα: Ότι το ΚΚΕ είναι το μόνο κόμμα που έχει σαφή, καθαρή, ασυμφιλίωτη, μαχητική και ακομπλεξάριστη αντίθεση προς τις επιλογές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προς το ΝΑΤΟ, προς το μεγάλο κεφάλαιο. Ακριβώς ένα τέτοιο έμπειρο και μαχητικό κόμμα, που έχει ριζική αντίθεση με αυτές τις επιλογές, είναι σε θέση, και στις σημερινές συνθήκες, στο έδαφος του συστήματος μέσα στο οποίο ζούμε, να συμβάλει στην αναπτέρωση της ελπίδας, στη συνειδητοποίηση από το λαό ότι δεν έχει μόνο δίκιο, αλλά έχει και δύναμη να συμβάλει στο μετριασμό των προβλημάτων και, γιατί όχι, και στην απόσπαση ορισμένων κατακτήσεων. Σκεφτείτε ότι το 2004, παραμονές εκλογών, οι μεγαλοεπιχειρηματίες ήταν απολύτως ευχαριστημένοι που όλα έδειχναν ότι η ΝΔ θα ερχόταν στην κυβέρνηση. Σήμερα, τρίβουν τα χέρια τους, γιατί βλέπουν στις δημοσκοπήσεις ότι το άλλο κόμμα τους μπορεί να έρθει στην κυβέρνηση. Ενα κόμμα που ξέρει να έχει την ίδια πολιτική με τη ΝΔ και έχει και την τέχνη της λαϊκής παραπλάνησης. Σκεφτείτε ότι η ΝΔ οργάνωσε την απογραφή για να δικαιολογήσει τη λιτότητα. Το ΠΑΣΟΚ λέει ότι θα κάνει καταγραφή για να καταλάβει ο λαός πόσο αντέχει η οικονομία.

Εμπιστευτείτε μας, λοιπόν. Και, ούτε εμείς μπορούμε να σας ξεγελάσουμε, γιατί δεν κρύβουμε τις θέσεις μας, ούτε μπορούμε να θεωρηθούμε ξεγελασμένοι, αν μας ψηφίσετε και αύριο βεβαίως διατηρήσετε όλες τις διαφορετικές απόψεις που έχετε μαζί μας. Εμπιστευτείτε μας».

‘Η με το λαό, ή με το κεφάλαιο

Π. ΤΣΙΜΑΣ: Κα Παπαρήγα, δεν ξέρω πόσο υπολογίζεται ότι είναι οι εκατομμυριούχοι σήμερα στη χώρα. Αλλά αν πάρουμε ένα διεθνές μέτρο, ότι είναι 0,2% του πληθυσμού, πες ότι έχουμε στην Ελλάδα 20.000 εκατομμυριούχους, δηλαδή εννοώ ανθρώπους που έχουν 1.000.000 ευρώ κάπου στην μπάντα. Αν τους πάρουμε, αν το κράτος πάρει το 1.000.000 ευρώ από τους 20.000 εκατομμυριούχους της χώρας, θα μαζέψει 20 χιλιάδες εκατομμύρια, δηλαδή 20 δισ. ευρώ, όσο είναι η μαύρη τρύπα του φετινού προϋπολογισμού, του χρόνου θα θέλουμε άλλα 20 δισ. και θα πρέπει να ψάξουμε να βρούμε και λεφτά για να χρηματοδοτήσουμε αυτά που εσείς προτείνετε, δηλαδή κατώτερο μεροκάματο 1.400 ευρώ το μήνα, κατάργηση του ΦΠΑ στα σούπερ – μάρκετ, κατάργηση του φόρου στα βενζινάδικα. Πού θα τα βρούμε;

ΑΛΕΚΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ: Κε Τσίμα, απλουστεύετε πάρα πολύ τα πράγματα. Αν υπήρχαν μόνο κάποιοι χιλιάδες εκατομμυριούχοι, καλά θα ήταν τα πράγματα, θα μπορούσαμε να τους τα πάρουμε. Εδώ υπάρχει ένα ολόκληρο σύστημα ταξικής εκμετάλλευσης. Η αγορά σημαίνει: Επιχειρηματικά μεγαθήρια, γύρω από αυτούς υπάρχουν ανώτερα, μεσαία στρώματα, υπάρχουν τα τρωκτικά, υπάρχουν όλοι εκείνοι οι ενδιάμεσοι, που χρηματίζονται, για να στηρίζουν αυτό το σύστημα. Ποια είναι η δική μας θέση; Υπήρχε σπατάλη; Η δημόσια σπατάλη ήταν λίγη – πολλή για εμάς – λίγη, όμως, σε σχέση με τα χρήματα που έχουν αποθησαυρίσει τα ταμεία των επιχειρηματιών, οι καταθέσεις τους στις τράπεζες, η έξοδος κεφαλαίου στο εξωτερικό. Εδώ να του πούμε καθαρά. Σε μια ταξική κοινωνία, ή θα χάσουν οι επιχειρηματίες, ή θα κερδίσουν οι εργαζόμενοι. Δεν υπάρχει ενδιάμεση λύση. Το νοικοκύρεμα, το οποίο ακούμε, μου θυμίζει τις διάφορες νουθεσίες που γίνονται στα λαϊκά νοικοκυριά, να μην καταναλώνουν περισσότερα από όσο πρέπει. Όταν μια οικογένεια έχει εισόδημα 1.500 ευρώ το μήνα με τέσσερα παιδιά ή 1.100 ευρώ το μήνα με τέσσερα παιδιά, από πάνω νουθεσία, «μην δανείζεσαι από την τράπεζα». Αυτή η λογική πρέπει να εκλείψει στη συνείδηση του λαού. Υπάρχει σύστημα εκμετάλλευσης, κερδοφορίας. Και εμείς προτείνουμε ένα συγκεκριμένο μέτρο: 45% φορολογία στο μεγάλο κεφάλαιο. Με αυτό το μέτρο δεν συμφωνούν, ούτε η ΝΔ, ούτε το ΠΑΣΟΚ. Δεν λογαριάζουμε τις Βρυξέλλες, όταν ο ελληνικός λαός ζει κάθε μέρα και χειρότερα. Οι Βρυξέλλες ενδιαφέρονται για την κερδοφορία του ευρωπαϊκού κεφαλαίου, για να ανακάμπτουν τα ευρωπαϊκά μεγαθήρια και να ανταγωνιστούν τα αμερικάνικα, τα ρώσικα, τα γιαπωνέζικα, τα κινέζικα. Τι θα κάνει, δηλαδή, ο λαός; Θα στριμωχτεί μέσα σε αυτόν τον ανταγωνισμό που τον κάνει πιο φτωχό κάθε μέρα; ‘Η αυτοί, ή εμείς!

Η ηθική του δίκιου και της διεκδίκησης

Π. ΤΣΙΜΑΣ: Η ερώτησή μου, ξέρετε, είχε το εξής πνεύμα. Θα περίμενα από ένα κόμμα της αριστεράς να υποστηρίζει και μια ηθική της εργασίας. Δηλαδή, αυτά τα 8,5 δισ. που φόρτωσε η κυβέρνηση της ΝΔ στη γραφειοκρατία των υπουργείων, κάποιοι τα εισπράττουν. Η σπατάλη που λέμε του Δημοσίου, εκτός από τα τρωκτικά, εκτός από τους μεγάλους προμηθευτές, από τη «Ζήμενς», πηγαίνει και στο μικρό μεροκαματιάρη επιχειρηματία που δίνει τυρόπιτες με σύμβαση στο γειτονικό στρατόπεδο και τις υπερτιμολογεί, ή στον υπάλληλο που δουλεύει μόνο όταν πληρώνεται υπερωρία. Δεν σας έχω ακούσει να αποδοκιμάζετε αυτή την ηθική της εργασίας και να ζητάτε νοικοκύρεμα.

ΑΛΕΚΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ: Αυτό που εμείς λέμε στους εργαζόμενους, είναι ότι ακριβώς πρέπει να διαλέξουν το δρόμο της οργάνωσης, της ταξικής πάλης και της αντεπίθεσης. Είναι γεγονός ότι το σύστημα αφήνει διάφορες τρύπες και διόδους, ευνοεί τον παρασιτισμό, ακριβώς γιατί θέλει τους εργαζόμενους να ακολουθήσουν έναν ατομικίστικο τρόπο ζωής και δράσης – ο θάνατός σου η ζωή μου για τον διπλανό του. Εμείς ακριβώς φωτίζουμε εκείνο το δρόμο. Και εκεί, υπάρχει ηθική. Όχι στην ηθικολογία, την από πάνω. Αλλά, ηθική υπάρχει όταν ο λαός δει ότι δεν έχει απλώς δίκιο, έχει και δύναμη να το διεκδικήσει. Επομένως, όλα αυτά τα οποία λέγονται για τους μικρομεσαίους, για τους μικρούς επιχειρηματίες και τους εργαζόμενους, είναι για να δικαιολογηθεί, να σφιχτεί το ζωνάρι. Αυτή είναι η ουσία. Και όλα τα μέτρα που ακούμε για τη φοροδιαφυγή, αφορούν μικρούς επιχειρηματίες και λαϊκά στρώματα. 

Ο λαός σε θέση μάχης για να αντιμετωπίσει τα χειρότερα που έρχονται

Ν. ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ: Κα Παπαρήγα πολλές φορές και εδώ στο ντιμπέιτ το έχουμε συζητήσει, σας ζητάμε να μας πείτε το μοντέλο που επαγγέλλεστε επειδή δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο. Θέλω λοιπόν να μας πείτε, αν αναλαμβάνατε τη διακυβέρνηση της χώρας την 5η Οκτωβρίου, αν αυτό αποφάσιζε ο ελληνικός λαός, θα κλείνατε όλες τις ιδιωτικές τράπεζες, τα ιδιωτικά σχολεία και τα ιδιωτικά νοσοκομεία. Τι θα κάνατε με τους ανέργους που θα προέκυπταν; Πού θα βρίσκατε τα χρήματα να τα κάνετε όλα αυτά; Και μετά, αφού δεν θα υπήρχε πλούτος να φορολογήσετε, πάλι πού θα τα βρίσκατε τα λεφτά για κοινωνικό κράτος;

ΑΛΕΚΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ: Κε Ευαγγελάτε, μην υποτιμάτε ότι ο 20ός αιώνας γνώρισε στις σοσιαλιστικές χώρες, το μεγάλο πλεονέκτημα των κοινωνικών παροχών. Και μάλιστα, ήταν τόσο ισχυρό αυτό το πλεονέκτημα των κοινωνικών παροχών, που, αν θέλετε, το μιμήθηκαν – και αυτό δεν είναι κακό – και καπιταλιστικές χώρες, και Σκανδιναβικές, κλπ. Να σας πω όμως και κάτι άλλο: Εμείς, μελετώντας τις συνθήκες του σοσιαλισμού, έχουμε βγάλει συμπεράσματα, και απ’ τα αρνητικά. Και, όπου υπήρχαν και εφαρμόστηκαν οι νόμοι της αγοράς, προετοίμασαν αυτό το τραγικό που έγινε με την καπιταλιστική παλινόρθωση. Τώρα τι λέμε εμείς: Καταρχήν, στις 4 Οκτώβρη δεν κρίνεται ο σοσιαλισμός. Μακάρι να κρινόταν αυτό, αλλά δεν κρίνεται ο σοσιαλισμός. Αυτό που καταρχήν εμείς λέμε, είναι ότι ο λαός πρέπει να βρεθεί σε θέση μάχης και να αντιμετωπίσει συγκεκριμένες κατευθύνσεις που έχει δώσει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Τις έχει υπογράψει ο κ. Καραμανλής και ο κ. Παπανδρέου, δεν τοποθετούνται γι’ αυτές και δεν έχω ακούσει και άλλα κόμματα. Όπως ο ΛΑΟΣ, δεν έχει τοποθετηθεί. Οι κατευθύνσεις της Παγκόσμιας Τράπεζας – μάλιστα υπάρχει και στέλεχος της Παγκόσμιας Τράπεζας υποψήφιος στο ψηφοδέλτιο Επικρατείας του ΠΑΣΟΚ. Και όλα τα υπόλοιπα που λένε το εξής: Μείωση των εργοδοτικών εισφορών, μέχρι στην πορεία και κατάργησή τους, ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία στην αγορά εργασίας, δημιουργία τριών πυλώνων, έχει αποφασιστεί από ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, τριών πυλώνων, όπου, ο ένας θα είναι ο φτωχός πυλώνας της κοινωνικής ασφάλισης, ο δεύτερος θα είναι ο πυλώνας που θα πληρώνουν οι εργαζόμενοι και ο τρίτος θα είναι ο ιδιωτικός. Τι λέμε λοιπόν εμείς: Η αντεπίθεση του λαού και το εκλογικό αποτέλεσμα, είναι σε βάρος των δυο κομμάτων. Με την αποδυνάμωσή τους, θα φέρει το λαϊκό κίνημα σε καλύτερη θέση για να διεκδικήσει, να μην εφαρμοστούν τα πέντε χρόνια αύξηση των ορίων των γυναικών, για να χτυπηθεί η εισφοροδιαφυγή και να επιδοτηθούν τα ασφαλιστικά ταμεία από το κράτος, για να μην ανέβουν άλλο τα όρια συνταξιοδότησης και για να ανέβουν οι μισθοί. Γιατί, όταν οι μισθοί είναι χαμηλοί, τι θα γίνει με τις συντάξεις; Χαμηλές θα είναι και αυτές. 

Ενωτικό κίνημα από τα κάτω, ποτέ με την εργατική αριστοκρατία

Ν. ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ: Εγώ ρώτησα ότι, αν δεν έχουμε ιδιώτες, που θα βρείτε τα λεφτά. Ο πλούτος δε θα υπάρχει για να φορολογηθεί. Θέλω και κάτι ακόμα να ρωτήσω όμως, για τους αγώνες, τους μαζικούς αγώνες, όπως λέτε. Το ΚΚΕ, εδώ και αρκετά χρόνια, με το ΠΑΜΕ, τη συνδικαλιστική οργάνωση, φαίνεται να εφαρμόζει μια τακτική που λέει εμείς και οι άλλοι. Αυτό για το κόμμα σας προφανώς έχει κάποια οφέλη, αλλά δεν πλήττει και τη μαζικότητα και την αποτελεσματικότητα των αγώνων των εργαζομένων; Γιατί το εφαρμόζετε;

ΑΛΕΚΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ: Κε Ευαγγελάτε, όταν δε θα υπάρχουν επιχειρηματίες για να τους φορολογήσουμε, τότε όλος ο πλούτος που παράγεται στον τόπο, θα είναι λαϊκή ιδιοκτησία. Και επομένως, ο λαός θα κάνει ο ίδιος το κουμάντο του και δε θα περιμένει να φορολογήσει κάποιους. Αυτό είναι αυτονόητο. Γι’ αυτό μίλησα και για το σοσιαλισμό. Αλλά ο σοσιαλισμός δεν κρίνεται στις 4 του Οκτώβρη. Θα κριθεί μετά. Μέσα από άλλες και πιο ενδιαφέρουσες διαδικασίες. Όμως, εδώ πρέπει να ξεκαθαρίσουμε το εξής: Είναι δυνατόν, κομμουνιστές, ριζοσπάστες, αριστεροί, προοδευτικοί άνθρωποι, να μπορούν να υποτάσσονται σε μια Γενική Συνομοσπονδία και σε μια ΑΔΕΔΥ, που υπέγραψαν σύμφωνο μαζί με τους βιομήχανους, που υπέγραψαν τα 77 λεπτά αύξηση, που συμφωνούν με τους βιομήχανους ότι μπορεί να υπάρχει κοινή διέξοδος απ’ την κρίση; Αυτές οι ηγεσίες έχουν πολύ μεγάλη ευθύνη – πέρα από τα κόμματα εξουσίας – για την κατάντια του συνδικαλιστικού κινήματος, για το γεγονός ότι μπορούσαμε να έχουμε κάτι ματαιώσει και δε ματαιώθηκε. Ενωτικό κίνημα από τα κάτω. Ποτέ με την εργατική αριστοκρατία!

Ασυμβίβαστη η λαϊκή ευημερία με ΝΑΤΟ και ΕΕ

ΑΙΜ. ΛΙΑΤΣΟΣ: Κα Παπαρήγα, θα σας μεταφέρω απλά, και νομίζω ουσιαστικά, ερωτήματα απλών πολιτών. Ζητάτε συνεχώς και επιτακτικά την έξοδο από το ΝΑΤΟ και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Πώς φαντάζεστε ότι μπορεί να επιβιώσει η Ελλάδα στο σημερινό κόσμο, εάν φύγει από τους μεγάλους συνασπισμούς που έχουν οικονομική και γεωπολιτική σημασία; Ακόμη και η Ρωσία του Πούτιν επιδιώκει τη βελτίωση σχέσεων.

ΑΛΕΚΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ: Η λογική της ψωροκώσταινας επανέρχεται συνεχώς και συνεχώς, με σύγχρονα κοσμοπολίτικα περιτυλίγματα. Εμείς ξεκαθαρίζουμε το εξής: Είναι ασυμβίβαστη η κοινωνική, η λαϊκή ευημερία, με την υλοποίηση της στρατηγικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Είναι ασυμβίβαστη η φιλειρηνική θέση της Ελλάδας στο σύγχρονο κόσμο, είναι ασυμβίβαστη η προστασία των συνόρων μας, η εγγύηση από θεσμικής – τυπικής πλευράς, όσο είναι στα πλαίσια του ΝΑΤΟ. Ο λαός είναι εκείνος που θ’ αποφασίσει, όταν το αποφασίσει, και θα το αποφασίσει, να παλέψει για μια Ελλάδα που θα είναι ανεξάρτητη απ’ αυτές τις ενώσεις. Που, αν θέλετε, θα κατακτήσει μέσα από αυτή την ανεξαρτησία διεθνή ισότιμη συνεργασία. Να σας πω και πιο συγκεκριμένα, για να μη λέω γενικά: Το ΝΑΤΟ ευλογεί τις παραβιάσεις κυριαρχικών δικαιωμάτων που κάνει η Τουρκία; Τι έχει κάνει το ΝΑΤΟ γι’ αυτό; Συνεχείς παραβιάσεις. Και όχι μόνο αυτό. Φθάσαμε τώρα να έχουμε και μνημόνιο συνεργασίας με το ΝΑΤΟ, όπου η Ελλάδα αναλαμβάνει όλο και περισσότερες δεσμεύσεις μαζί με την Τουρκία, που μιλάει για τις «γκρίζες ζώνες», να γίνεται χωροφύλακας άλλων λαών που υποφέρουν από τις επεμβάσεις των ιμπεριαλιστών.

Για την Ευρωπαϊκή Ένωση: Τι να δεχθούμε; Την Κοινή Αγροτική Πολιτική; Το γεγονός ότι καταργήθηκαν τα σύνορα για το κεφάλαιο, ενώ υπάρχουν νέοι φραγμοί για τους εργαζόμενους; Να πάρουμε ένα παράδειγμα: Η Ευρωπαϊκή Ένωση θ’ αποφασίζει πόσα και ποια προϊόντα θα παράγουμε στην Ελλάδα; Η Ευρωπαϊκή Ένωση το αποφασίζει! Για την Ελλάδα, που έχει ένα μεγάλο πλεονέκτημα, αυτό της αγροτικής παραγωγής! Ήλιο, γη, νερό, τα πάντα έχουμε! Η Ευρωπαϊκή Ένωση αποφασίζει, «τόσα θα παράγετε, τόσα δε θα παράγετε, ξεριζώστε εκείνα, πετάξτε τ’ άλλα». Γιατί να τα εφαρμόζουμε αυτά; Και εν πάση περιπτώσει, από πότε ένα κόμμα κρίνεται από τη θέση του για διεθνείς οργανισμούς και όχι από τα συμφέροντα της χώρας; Εμείς, πάνω από όλα, βάζουμε τα συμφέροντα του λαού. Και τα συμφέροντα του λαού είναι και συμφέροντα της χώρας.

ΑΙΜ. ΛΙΑΤΣΟΣ: Πιστεύετε ότι η πολιτική του νέου Αμερικανού προέδρου, Μπαράκ Ομπάμα, θα μειώσει την ένταση στην περιοχή μας ή όχι;

ΑΛΕΚΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ: Οι Ηνωμένες Πολιτείες μπορεί ν’ αλλάζουν τακτική, αλλά τη στρατηγική τους δεν την αλλάζουν. Παραδείγματος χάριν: Ο Μπαράκ Ομπάμα μπορεί να θέλει – και θέλει – να μεταφέρει την ένταση ακόμα πιο πολύ στο Αφγανιστάν, στην Ευρασία και αλλού και ενδεχομένως να μη θέλει να απλώσει τα δίχτυα του όσο τα άπλωσε ο Μπους. Δεν υπάρχει διαφορά. Ας πάρουμε τώρα το αντιπυραυλικό σύστημα: Τι λέει; Τα βρήκε με την Τσεχία, τα βρήκε με την Πολωνία και τώρα θέλει να μεταφέρει αυτό το αντιπυραυλικό σύστημα προς το Νότο, να το βάλει πάνω σε πλοία, στο Αιγαίο, στη Μεσόγειο, στα Βαλκάνια. Και εδώ δεν άκουσα κανένα κόμμα, ούτε την απερχόμενη κυβέρνηση, το απερχόμενο κυβερνητικό κόμμα, ούτε το ενδεχομένως νέο κυβερνητικό κόμμα να τοποθετούνται πάνω σ’ αυτό. Διότι, θα έπρεπε να πουν «στοπ, εμείς δε δεχόμαστε να μεταφερθεί ούτε στη θάλασσα, ούτε στον αέρα, ούτε πουθενά». Ο Μπαράκ Ομπάμα θα κάνει τη δουλειά του για τα ηγετικά συμφέροντα των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής. Και ο ελληνικός λαός πρέπει να δει τα δικά του. Πρέπει να δούμε τα συμφέροντα των λαών.

Δικαίωμα η κατοικία, όχι αντικείμενο κερδοσκοπίας η γη

ΑΝΤ. ΣΡΟΪΤΕΡ: Σας άκουσα εξαιρετικά ευαισθητοποιημένη στο θέμα της μεγάλης φωτιάς στην Αττική. Αν δεν κάνω λάθος μένετε και σε περιοχή που κάηκε… Από τη μια έχουμε τις φωτιές, από την άλλη έχουμε τα αυθαίρετα, για τα οποία έχετε πει ότι τα δύο μεγάλα κόμματα σπρώχνουν, στην ουσία, τους πολίτες στην αυθαιρεσία. Τα αυθαίρετα κ. Παπαρήγα στην Ελλάδα, με βάση τα στοιχεία του Τεχνικού Επιμελητηρίου, υπολογίζονται σε 1,5 εκατομμύρια ακίνητα, περίπου το 1/4 των κτισμάτων της χώρας. Μιλάμε για εκατομμύρια ψηφοφόρους, πολλοί από αυτούς φαντάζομαι ότι ψηφίζουν και το Κομμουνιστικό Κόμμα. Ζητάτε την κατεδάφιση των ήδη υπαρχόντων αυθαιρέτων ή όχι;

ΑΛΕΚΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ: Καταρχήν ζητάμε την κατεδάφιση όπου υπάρχουν βίλες και, κυρίως, ζητάμε να περάσουν στο Δημόσιο, να εξαγοραστούν ή να δημευθούν, η μεγάλη εκκλησιαστική περιουσία, η συνεταιριστική ιδιοκτησία, όπου υπάρχει, δηλαδή στα δάση, στα βουνά κτλ. Βεβαίως οι άνθρωποι, οι αγοραστές που αγόρασαν με δόσεις κάποια οικόπεδα ή που έχτισαν με άδειες, αυτοί οι άνθρωποι πρέπει να αποζημιωθούν, γιατί δε φταίνε τα λαϊκά στρώματα που προσπάθησαν να λύσουν κάποια προβλήματα, επειδή οι κυβερνήσεις δεν τους έλυναν τα μεγάλα. Να σας πούμε για τα αυθαίρετα: Θα μπορούσε, για παράδειγμα, στις περιοχές που υπάρχουν αυθαίρετα σε μπαζωμένα ρέματα και σε περιοχές οι οποίες είναι ευαίσθητες στο ζήτημα του σεισμού, να γίνουν αναπλάσεις με ευθύνη της Εργατικής Κατοικίας, άρα λοιπόν με δημόσιες επενδύσεις. Πολλές εισφορές έχουν δώσει οι εργαζόμενοι, κι εσύ που εργάζεσαι δίνεις εισφορές στην εργατική κατοικία. Μπορούν να μετεγκατασταθούν, με συλλογικές μετεγκαταστάσεις και όχι βέβαια να αφήσουμε τον καθένα να του κατεδαφίσουν το σπίτι και μετά να του πούμε βρες ένα άλλο σπίτι για να ζήσεις… Το ζήτημα, λοιπόν, αν θέλετε, έχει να κάνει με το εξής: Πώς μπορεί να συνδυαστεί το να έχω δικαίωμα ιδιοκτησίας, να έχω σπίτι ανθρώπινο, σύγχρονο και να έχω και δεύτερο σπίτι – στις αρχές του 21ου αιώνα δεν είναι πολυτέλεια να έχεις ένα δεύτερο σπίτι στην εξοχή, δεν είναι καθόλου πολυτέλεια – πώς λοιπόν μπορεί να συνδυαστεί αυτό, χωρίς να υπάρχει όμως η κερδοσκοπία πάνω στη γη και η αγοραπωλησία. Εμείς προτείνουμε η γη να μετατραπεί σε λαϊκή ιδιοκτησία, αλλά ταυτόχρονα με σεβασμό στο δικαίωμα της ατομικής ιδιοκτησίας στο πρώτο σπίτι, ή και στο δεύτερο σπίτι, ή να υπάρχουν και άλλα μέσα για την αναψυχή του, για τη διασκέδαση. Επομένως, δεν μπορεί κανείς να αντιμετωπίσει το ζήτημα κατά των αυθαίρετων, χτυπώντας αν θέλετε λαϊκά στρώματα, τα οποία βρήκαν ένα «σωσίβιο» με το αυθαίρετο και βέβαια η ζωή τους έγινε περίπλοκη ακόμη πιο πολύ.

ΑΝΤ. ΣΡΟΪΤΕΡ: Ζητάτε να κατεδαφιστούν οι βίλες και με κάποιο τρόπο να νομιμοποιηθούν τα αυθαίρετα τα οποία δεν είναι βίλες, τα αυθαίρετα της εργατικής τάξης. Εδώ υπάρχει ένα ζήτημα που θα ήθελα να μου το εξηγήσετε. Δηλαδή ο πλούσιος είναι παράνομος και άρα το σπίτι του κατεδαφίζεται και ο φτωχός, όταν είναι παράνομος δικαιολογείται, και άρα το σπίτι του παραμένει;

ΑΛΕΚΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ: Καταρχήν, την παρανομία αυτή την αγνόησαν οι κυβερνήσεις. Γιατί, πώς θα έπαιρναν ψήφους; Πώς λύθηκε το πρόβλημα μεταπολεμικά της ανασύνταξης του πολιτικού συστήματος στην Ελλάδα, το οποίο είχε χτυπηθεί πάρα πολύ κατά τη διάρκεια της κατοχής και μετά, και αν θέλετε, παράδερνε και στις εσωτερικές αντιθέσεις και αντιφάσεις; Επομένως δεν μπορούμε να τα φορτώσουμε στα λαϊκά στρώματα. Αρα, μιλάμε για κάτι άλλο. Δεν είμαστε εμείς στην εξουσία, δεν είναι ο λαός στην εξουσία για να εφαρμόσουμε το δικό μας πρόγραμμα. Από τη στιγμή λοιπόν που κυβερνά η ΝΔ ή το ΠΑΣΟΚ και που οδηγούν με την πολιτική τους στην κερδοσκοπία της γης και τη συγκέντρωσή της σε λίγα χέρια, δε θα ξεκινήσουμε να χτυπήσουμε τα αυθαίρετα. Θα ξεκινήσουμε με την προστασία της ιδιοκτησίας της γης ως λαϊκής, με αναπλάσεις περιοχών, με φτηνή λαϊκή στέγη, έως και δωρεάν. Να η αντίφαση: 200.000 διαμερίσματα είναι απούλητα, και τα νέα ζευγάρια δεν μπορούν να λύσουν το πρόβλημα πού θα μείνουν και δεν έχουν και να πληρώνουν και ενοίκιο. Αυτές τις αντιφάσεις δεν μπορεί να τις λύσει το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας, αλλά ο λαός θα τις λύσει με την ψήφο του.

Παιδεία δημόσια, καθολική, δωρεάν και χωρίς κανένα ταξικό φραγμό

Α. ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΤΟΣ: Κα Παπαρήγα, η πολιτική του κόμματός σας στην Παιδεία είναι σαφής. Είστε υπέρ της δημόσιας Παιδείας και ζητάτε την κατάργηση της ιδιωτικής στη χώρα μας. Γιατί στερείτε το δικαίωμα κάποιων γονιών, εύπορων ή μη, να επιλέξουν ιδιωτικά σχολεία για τα παιδιά τους; Πείτε μου σας παρακαλώ, μια χώρα στην Ευρώπη ακόμα και στον κόσμο, δεν ξέρω, που να ισχύει μόνο η δημόσια Παιδεία.

ΑΛΕΚΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ: Σήμερα δεν υπάρχει καμία χώρα στην Ευρώπη που έχει μόνο δημόσια Παιδεία. Βεβαίως, όλες οι χώρες ακριβώς επειδή ακολουθούν το ίδιο μοντέλο – να το πω έτσι, αν και δεν είναι μοντέλο – ανάπτυξης, έχουν ανοίξει τις πόρτες, τα παράθυρα, έχουν γκρεμίσει τα τείχη, έτσι ώστε οι επιχειρηματίες που δεν έκαναν κάποτε επενδύσεις στο χώρο της Παιδείας, να κάνουν επενδύσεις και να βγάζουν κέρδη. Κέρδη, κέρδη, κέρδη. Και βγάζουν κέρδη, και οικονομικά, αλλά «επενδύουν» και στο μυαλό των μαθητών, διότι τους ενδιαφέρει να χειραγωγούν τα μυαλά, από όσο γίνεται μικρότερη ηλικία. Όταν λέμε εμείς για δημόσια Παιδεία, εννοούμε δημόσια, δωρεάν, καθολική. Κανένας επιχειρηματίας δεν μπορεί να κάνει επένδυση στην Παιδεία. Βεβαίως, στον καπιταλισμό είμαστε, έχουν τόσους τομείς, βιομηχανία, αγροτική παραγωγή, ναυτιλία, συγκοινωνίες, τα πάντα, γιατί δηλαδή πρέπει να έχουμε επιχειρηματίες στην Παιδεία; Γιατί να αναλαμβάνουν οι επιχειρηματίες και να καθορίζουν το περιεχόμενο των βιβλίων, να εκδίδουν εκπαιδευτικά βιβλία, να κάνουν πιστοποίηση και μάλιστα ζητούν οι επιχειρηματίες, αυτοί να αποφασίζουν ποιος από αυτούς που έχει πτυχίο πανεπιστημίου, είναι ικανός να βρει δουλειά στο αντικείμενό του. Πρόκειται για κατάσταση τραγική. Και βομβαρδίζει τις τσέπες της λαϊκής οικογένειας και τα μυαλά των παιδιών. Διότι, αυτό που ενδιαφέρει τους επιχειρηματίες, είναι το εξής: Να μάθουν τα παιδιά ληξιπρόθεσμες γνώσεις, να γίνουν ένα ευέλικτο φτηνό εργατικό δυναμικό, να μάθουν να πειθαρχούν, να σκύβουν το κεφάλι. Επεμβαίνουν και στο περιεχόμενο. Και αν θέλετε, αυτό είναι ίσως το μεγαλύτερο κέρδος των επιχειρηματιών ότι, πέρα από το κράτος, έχουμε και τον επιχειρηματικό κόσμο που προσπαθεί να αποβλακώσει τους μαθητές, τις μαθήτριες, τους φοιτητές, αλλά με έναν πολύ …σύγχρονο, ευρωπαϊκό και παγκοσμιοποιημένο τρόπο.

Παιδεία για όλους δωρεάν, χωρίς κανένα ταξικό φραγμό.

Α. ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΤΟΣ: Καταλαβαίνω τον αγώνα σας κατά της κερδοσκοπίας και είναι αγώνας και πολλών. Αλλά αυτό που προτείνετε δεν μπορεί να γίνει, είναι μία ουτοπία. Το είπατε και η ίδια, δεν υπάρχει πουθενά στην Ευρώπη. Υπήρχε μόνο στο σοβιετικό σύστημα, το οποίο έχει καταρρεύσει. Εξάλλου πώς μπορεί σε ένα σύγχρονο κράτος, κ. Παπαρήγα, ένα κόμμα να διαθέτει επιχειρήσεις και ένας ιδιώτης να μην μπορεί να κάνει επιχείρηση στην Παιδεία;

ΑΛΕΚΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ: Από το παράθυρο, πάλι άρχισε το παραμύθι των επιχειρήσεων. Θα απαντήσω σε αυτό. Το ΚΚΕ έχει επιχειρήσεις, οι οποίες έχουν σχέση με έσοδα που το βοηθάνε να τυπώνει τον «Ριζοσπάστη», να τυπώνει το προπαγανδιστικό υλικό του, να βγάζει βιβλία – και αλίμονο αν περίμενε αυτά να του τα δώσει το κράτος ή οι επιχειρηματίες. Δεν είναι επιχειρήσεις που αποβλέπουν στα κέρδη, σε επενδύσεις στο χρηματιστήριο, σε πολυκλαδικές επενδύσεις, στον πλουτισμό στελεχών και στις ατομικές περιουσίες. Δεν έχουμε νεόπλουτους στο Κόμμα από τη στιγμή που τους ανατέθηκαν κάποια ηγετικά αξιώματα. Λοιπόν, ας αφήσουμε αυτό το παραμύθι για τις κομματικές επιχειρήσεις. Εμείς, ακριβώς επειδή δε θέλουμε να εξαρτιόμαστε από τον εκβιασμό επιχειρηματιών, προσπαθούμε – ιδιαίτερα στον τομέα της προπαγάνδας και των εκδόσεων – να έχουμε τη δική μας αυτοδυναμία.

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ 

Η κερδοφορία καταστρέφει το περιβάλλον 

Σ. ΚΟΣΙΩΝΗ: Κα Παπαρήγα, δήμοι που πρόσκεινται στο Κομμουνιστικό Κόμμα έχουν αρνηθεί να μπουν, στο Σύστημα Ανακύκλωσης επειδή αυτό είναι ένα σύστημα ιδιωτών. Και είναι πράγματι. Για παράδειγμα η Νίκαια. Παράλληλα, όμως, δεν προχωρούν και στη σύσταση κάποιας Δημοτικής Επιχείρησης Ανακύκλωσης, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων. Για παράδειγμα η Ελευσίνα. Πιστεύετε ότι έχουμε το περιθώριο πλαστικά, μπαταρίες, αλουμίνια να θάβονται κάτω από το χώμα; Μήπως, δηλαδή, θέλω να πω εδώ, η ιδεολογία συγκρούεται με την κοινή λογική;

ΑΛΕΚΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ: Καθόλου. Η ιδεολογία μας είναι πολύ στενά δεμένη με τη λαϊκή λογική και το λαϊκό συμφέρον – με αυτή την έννοια λέω λαϊκή λογική. Όταν επιδρούν στις περιβαλλοντικές πολιτικές, οι οποίες έχουν σα στόχο να ανοίξουν την κερδοφορία του κεφαλαίου, δε σημαίνει ότι είμαστε αντίθετοι στην περιβαλλοντική πολιτική. Γιατί, παραδείγματος χάριν, δε μπορεί, όλο το σύστημα ανακύκλωση, χωματερές κλπ., να αντικατασταθεί από ένα δημόσιο έργο, δημόσιες επενδύσεις, βεβαίως με περιφερειακή ειδίκευση και γιατί πρέπει όλοι αυτοί οι χώροι να αποτελέσουν πεδίο κερδοφορίας του κεφαλαίου, των επιχειρηματιών;

Να το πω καθαρά: Η κερδοφορία είναι ασυμβίβαστη με την προστασία του περιβάλλοντος. Εμπορεύονται τα πάντα. Δεν έχουμε καμιά εμπιστοσύνη. Ο δήμος της Νίκαιας δε σημαίνει ότι δε θέλει την ανακύκλωση ή δεν παίρνει τα μέτρα για την ανακύκλωση. Αλλά η ανακύκλωση, είναι ένα στοιχείο του προβλήματος. Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, έχει γίνει παρέλαση εταιρειών, επιχειρήσεων, ακόμη και κρατών για το σύστημα αντιμετώπισης του προβλήματος των σκουπιδιών, για το βιολογικό καθαρισμό κλπ. Για μας λοιπόν, δεν είναι ασυμβίβαστη η προστασία του περιβάλλοντος – του φυσικού, του ανθρώπινου, του πολιτιστικού, του κοινωνικού, του ηθικού – με την ανάπτυξη.

Απ’ την άλλη όμως, στο όνομα της οξύτητας του προβλήματος, δεν μπορούμε να δεχθούμε όλα αυτά που ακούμε σήμερα. Να σας πω ένα παράδειγμα: Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Μα θα ήμασταν τρελοί να μη συμφωνήσουμε ότι πρέπει να χρησιμοποιούνται όλες οι μορφές της ενέργειας, με περιβαλλοντικά μέτρα. Θα κλείσουμε όμως τα μάτια σε αυτό που λέγεται πράσινη ανάπτυξη και πράσινη βιομηχανία; Γιατί, μήπως αυτοί δε θα απολύουν; Θα δώσουν πάνω από 30 ευρώ μεροκάματο; Αυτοί δε θα εφαρμόσουν την αντεργατική νομοθεσία; Αυτό, λοιπόν, που φαινομενικά είναι δίλημμα, βάζει επί τάπητος το εξής ζήτημα: Ανάπτυξη για ποιον και από ποιον. Ωστόσο, και μέσα στις σημερινές συνθήκες, διεκδικούμε περιβαλλοντική πολιτική.

Σ. ΚΟΣΙΩΝΗ: Έχετε δίκιο κα Παπαρήγα και νομίζω όλοι θα θέλαμε μια δημοτική επιχείρηση ανακύκλωσης, για παράδειγμα. Το ερώτημα είναι γιατί δεν το κάνουνε και μένουμε έξω από την ανακύκλωση. Θέλω να μου πείτε όμως συνολικά, αν είστε υπέρ ή κατά των ιδιωτικών επενδύσεων στον τομέα της πράσινης ανάπτυξης. Και θέλω να σας ρωτήσω, ένα παράδειγμα, γιατί ίσως θεωρήσετε ότι το έχετε απαντήσει ήδη. Αν έρθουν ιδιώτες να επενδύσουν καθαρή ενέργεια στην Πτολεμαΐδα, που λόγω των βρώμικων πρώτων υλών που χρησιμοποιεί η κρατική ΔΕΗ κάθε σπίτι έχει τουλάχιστον ένα καρκίνο και η τοπική κοινωνία είναι απόλυτα εξαρτημένη εργασιακά από τη ΔΕΗ, θα πείτε όχι;

ΑΛΕΚΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ: Κα Κοσιώνη, βεβαίως με το σημερινό συσχετισμό δύναμης που υπάρχει, οι εργαζόμενοι είναι… «στα Τρίκαλα στα δυο στενά σκοτώσανε το Σακαφλιά». Εκεί έχουμε πάει. Δηλαδή, να προτιμήσεις το λιγνίτη, που οι κάτοικοι θέλουν τη ΔΕΗ και το λιγνίτη, δεν είναι αντίθετοι, να προτιμήσεις λοιπόν αυτό το λιγνίτη που σου στοιχίζει και ακριβά και σου στοιχίζει και στο περιβάλλον και σου φέρνει και καρκίνο ή να προτιμήσεις το πράσινο βιομήχανο με τις άλλες μορφές ενέργειας;

Αυτό, λοιπόν, το δίλημμα, πρέπει από ένα σημείο και μετά να αρθεί. Γι’ αυτό εμείς, τουλάχιστον με τα σημερινά δεδομένα, μιλάμε για αντίσταση. Δηλαδή, οι μορφές ενέργειας που χρησιμοποιούνται, να σέβονται το περιβάλλον και εν πάση περιπτώσει, πρέπει να υπάρχει λαϊκός έλεγχος, λαϊκό κίνημα. Διότι, κοιτάξτε να δείτε, αν δεν έχεις την ιδιοκτησία του πλούτου, δεν μπορείς να κάνεις και έλεγχο. Αλλά, τουλάχιστον, να υπάρχει ένα αυτοτελές, χειραφετημένο κίνημα, το οποίο δε φιλάει τα χέρια και δε προσκυνάει τους βιομήχανους, αλλά τους αντιπαλεύει. Έτσι θα λύσουν αυτό το δίλημμα.

 

Οι ερωτήσεις της Αλ. Παπαρήγα προς Κ. Καραμανλή και Γ. Παπανδρέου

 

Στον κύκλο των ερωτήσεων που υπέβαλαν οι πολιτικοί, η Αλέκα Παπαρήγα, ρώτησε τους Κ. Καραμανλή και Γ. Παπανδρέου.

Η ερώτηση προς τον Κ. Καραμανλή ήταν η εξής:

«Λέτε ότι θέλετε να αντιμετωπίσετε τα προβλήματα και των εργαζομένων, πέρα από αυτά των επιχειρηματιών. Επίσης, λέτε ότι ο ΦΠΑ είναι κάτι για το οποίο η ΕΕ δε σας δεσμεύει στο πλαφόν. Γιατί αρνηθήκατε την πρόταση του ΚΚΕ – βεβαίως εδώ είχατε και τη συμπαράσταση του ΠΑΣΟΚ και του ΛΑ.Ο.Σ – και δε δεχτήκατε αυτή την πρόταση που έλεγε: Να μειωθεί ο ΦΠΑ στα είδη πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης, στα φάρμακα, στα σχολικά είδη και να μπουν πολύ βαρείς φόροι στα είδη πολυτελείας;»

Ο Κ. Καραμανλής απάντησε ως εξής:

— «Στα είδη πολυτελείας, καταρχήν, υπάρχουν οι μέγιστοι δυνατοί φόροι. Από εκεί και πέρα σε ΦΠΑ, στα είδη πρώτης ανάγκης, στα περισσότερα, είναι ο χαμηλός συντελεστής του ΦΠΑ. Και δεύτερον, για να σας είμαι πάρα-πάρα πολύ ειλικρινής κ. Παπαρήγα, εγώ πιστεύω ότι, την ώρα που έχουμε πρόβλημα, κι έχουμε πρόβλημα, και εσόδων, πέρα από τη συγκράτηση των δημοσίων δαπανών, είναι λάθος να εκπέμπουμε μήνυμα μείωσης των φόρων. Η πραγματικότητα είναι ότι αυτή η κυβέρνηση, για τους χαμηλόμισθους, για τους μεσαίους πολίτες, πράγματι έριξε τους φόρους. Σας θυμίζω ότι πήγαμε το αφορολόγητο από τις 10.000 ευρώ στις 12.000 ευρώ, σας θυμίζω ότι ο κεντρικός φορολογικός συντελεστής μειώθηκε στο 25%, η μέση οικογένεια στην Ελλάδα πληρώνει γύρω στο 50% φόρο λιγότερο από ό,τι πλήρωνε. Αλλά από εκεί και πέρα, έρχεται η ώρα που πρέπει να δούμε και τις αντοχές της οικονομίας. Οι αντοχές της οικονομίας σήμερα επιτάσσουν κάποιες αποφάσεις. Και οι αποφάσεις είναι, το κωδικοποιώ και πάλι: Πρώτον, περιορισμός της δημόσιας δαπάνης. Δεύτερον, πόλεμος στη φοροδιαφυγή, θα ενοχληθούν πολλοί, αλλά πρέπει να γίνει με αποτελεσματικότητα. Και τρίτον, πρέπει να γίνουν διαρθρωτικές αλλαγές. Δυστυχώς οι διαρθρωτικές αλλαγές – και δεν το λέω μόνο για εσάς κ. Παπαρήγα – όλη η αντιπολίτευση πάντα αντιδρούσε, είτε πρόκειται για διαρθρωτικές αλλαγές, είτε για φορολογικές μεταρρυθμίσεις».

 

Προς τον Γ. Παπανδρέου

 

Η ερώτηση προς τον Γ. Παπανδρέου ήταν:

«Το τουρκικό υπουργικό συμβούλιο έχει αποφασίσει να οργανώσει την έρευνα για κοιτάσματα πετρελαίου στο Αιγαίο και μάλιστα σε χώρο που δεν του ανήκει. Εχει φτάσει στο σημείο να δυσκολεύει την Κύπρο στην έρευνα και να διεκδικεί τα χωρικά του ύδατα μέχρι την Αίγυπτο. Πώς θα λύσετε το γόρδιο δεσμό, όταν έχετε δεσμευτεί με το Σύμφωνο Σημίτη – Ντεμιρέλ, που αναγνωρίζει τα συμφέροντα της Τουρκίας στο Αιγαίο, και όταν έχετε αναγνωρίσει το Ελσίνκι, που παραπέμπει στο καθοδηγούμενο δικαστήριο της Χάγης τις δήθεν συνοριακές διαφορές με την Τουρκία;»

Ο Γ. Παπανδρέου απάντησε ως εξής:

— «Θεωρώ ότι έπρεπε να αξιοποιήσουμε ακριβώς το Ελσίνκι το οποίο δεν το έκανε αυτή η κυβέρνηση γιατί το 2004 θα μπορούσε να είχε βάλει βέτο αν η Τουρκία δε δεχόταν τα σύνορά μας, δε σταματούσε τα περί γκρίζων ζωνών και δεν πήγαινε, εάν ήθελε, στο δικαστήριο της Χάγης όπου θα έκρινε και το θέμα της υφαλοκρηπίδας. Δεν το έκανε η κυβέρνηση. Και όπως βλέπετε έχει εξελιχθεί πολύ αρνητικά τα τελευταία χρόνια αυτή η σχέση μας, ακριβώς γιατί δώσαμε ένα περιθώριο από τη μεγαλοψυχία, σε εισαγωγικά, της κυβέρνησης της ΝΔ και του κ. Καραμανλή προς την Τουρκία. Έπρεπε να ήμασταν πολύ αυστηροί και εγώ θα είμαι πολύ αυστηρός αύριο, αν εκλεγώ ως πρωθυπουργός της χώρας στην αξιολόγηση της Τουρκίας το Δεκέμβριο. Θέλω να τονίσω και κάτι άλλο. Όταν ήμουν υπουργός Εξωτερικών και είχαμε ξεκινήσει ακριβώς όλη αυτή τη συζήτηση της πορείας της Τουρκίας προς την ΕΕ, τις διερευνητικές διαδικασίες, προέκυψε μια έρευνα η οποία βγήκε έξω από τα χωρικά ύδατα της Τουρκίας, στα διεθνή ύδατα. Πήρα αμέσως τον υπουργό Εξωτερικών της Τουρκίας και αμέσως έκανε πίσω, διότι ήξερα και ξέραμε πώς θα χειριστούμε αυτά τα θέματα. Σήμερα δεν κάνουν πίσω γιατί τους έχουν δώσει πολύ λάσκο από την πολιτική της ΝΔ».

Posted in Πολιτική | Leave a Comment »

Η ΑΛΕΚΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ ΣΤΗΝ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ

Posted by redilioupoli στο 10/09/2009

ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ ΚΑΛΩΣΟΡΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ

ΓΓ ΤΟΥ ΚΚΕ ΣΤΗΝ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ

Περιοδεία Αλεκας 12 Σεπτεμβρη

Posted in Ηλιουπολίτικα | Leave a Comment »

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ Π.Α.ΜΕ για την προσχολική ηλικία

Posted by redilioupoli στο 05/09/2009

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Εργαζόμενοι, άνεργοι γονείς παιδιών προσχολικής ηλικίας.

     Ο Σεπτέμβρης είναι ο μήνας όπου χιλιάδες παιδιά κάνουν το πρώτο τους ξεκίνημα σε κάποιο βρεφονηπιακό ή παιδικό σταθμό και χιλιάδες άλλα μένουν απ’ έξω. Έτσι η ήδη επιβαρυμένη από την αντιλαϊκή πολιτική, την ακρίβεια, τα χαμηλά μεροκάματα και την ανεργία, εργατική – λαϊκή οικογένεια καλείται να «κόψει το κεφάλι της» και να βρει λύση   για το ποιος θα κρατήσει τα παιδιά. Οι ανάγκες και το δικαίωμα όλων των παιδιών προσχολικής ηλικίας για φροντίδα, προστασία, κοινωνικοποίηση, ολόπλευρη ψυχοσωματική ανάπτυξη, μένουν λόγια στον αέρα.

     Όσοι δε είναι από τους «τυχερούς» έχουν την αγωνία για το πόσο ασφαλή είναι τα παιδιά τους, πόσο σωστή διαπαιδαγώγηση και ανάπτυξη θα έχουν, που θα βρουν τα χρήματα να ανταποκριθούν στα υπέρογκα τροφεία των δημοτικών και ιδιωτικών παιδικών σταθμών, τα οποία ποικίλουν από 70, 200, 500 ευρώ στους δήμους ενώ στους ιδιωτικούς ανεβαίνουν και περισσότερο.

    Το ΠΑΜΕ και τα ταξικά συνδικάτα, επεσήμαναν έγκαιρα, από το 2001που η τότε κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ άνοιγε το δρόμο για τη μεταφορά των κρατικών και δωρεάν παιδικών σταθμών και άλλων προνιακών ιδρυμάτων στους δήμους,  άνοιγε το δρόμο της ιδιωτικοποίησης τους και ήταν μια ακόμη ευκαιρία για κατάργηση δημόσιων και δωρεάν κοινωνικών υπηρεσιών. Η ίδια κυβέρνηση, το 2003 παρέδωσε την φροντίδα και μέριμνα των παιδιών προσχολικής ηλικίας στην Τοπική Αυτοδιοίκηση χωρίς την απαιτούμενη χρηματοδότηση και η Τ.Α. πέρασε το κόστος στους γονείς.

    Η κυβέρνηση της Ν.Δ. πιστή και αυτή στην εμπορευματοποίηση των πάντων και στη μετατροπή των Δήμων σε επιχειρήσεις ανταγωνιστικές που λεηλατούν το εισόδημα των εργαζομένων συνεχίζει την πολιτική της αφαίρεσης των κοινωνικών δικαιωμάτων και της ενίσχυσης των κερδών του κεφαλαίου.

    Οι εκλεγμένοι στα όργανα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ενιαία ΠΑΣΟΚ- ΝΔ- ΣΥΝ) είναι επίσης στοχοπροσηλωμένοι στον αντιλαϊκό ρόλο της Τ.Α. Ανεβάζουν ολοένα τα τροφεία, αντί να διεκδικούν κονδύλια από τον κρατικό προϋπολογισμό και αφήνουν πολλούς σταθμούς να λειτουργούν κάτω από απαράδεκτες συνθήκες, με χρόνια προβλήματα κτιριακά, προβλήματα  υποδομών, υγιεινής και ασφάλειας των παιδιών και  τρομερές ελλείψεις προσωπικού.

    Πρόσφατα η ΚΕΔΚΕ (Ν.Δ.- ΠΑΣΟΚ) στο όνομα της κρίσης, σκάβει νέους λάκκους για τους εργαζόμενους, με την πρόσληψη συμβασιούχων  για τρία χρόνια, συνυπογράφοντας ταυτόχρονα και την απόλυσή τους.

    Κυβέρνηση και ΚΕΔΚΕ επιχειρούν την ακόμα βαθύτερη αποδιάρθρωση του χαρακτήρα των βρεφονηπιακών σταθμών. Το παιδαγωγικό πρόγραμμα και το ωράριο λειτουργίας, ο αριθμός του προσωπικού, η επιστημονική του επάρκεια, οι εργασιακές τους σχέσεις υποτάσσονται όλα στις ανάγκες της αγοράς, σε βάρος πάντα της ανάπτυξης των παιδιών και του οικογενειακού εισοδήματος.

    Στην κυριολεξία οι παιδικοί βρεφονηπιακοί σταθμοί μετατρέπονται σε παιδοφυλακτήρια στα οποία προσφέρουν υπηρεσίες εργαζόμενοι περιφερόμενοι για να καλύπτουν ανάγκες και κενά όλων των συμβάσεων. Μόνιμοι, συμβασιούχοι, εποχιακοί, stage, συμβάσεις έργου και το καινούργιο επικίνδυνο φρούτο «εθελοντές».

    Το παιδαγωγικό πρόγραμμα διαμορφώνεται χωρίς την εποπτεία και την ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ενιαίος σχεδιασμός. Τα προγράμματα ποικίλουν και  διαφοροποιούνται ανάλογα με τα επικοινωνιακά κόλπα του κάθε δημάρχου ή υπεύθυνου. Οι φιλότιμες προσπάθειες των νέων κυρίως εργαζόμενων που αναγκάζονται να απασχολούνται με όλων των ειδών τις ευέλικτες μορφές απασχόλησης, δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες των παιδιών.

Εργαζόμενοι και γονείς,

    Η κυβέρνηση της Ν.Δ. αλλά και η πολιτική του ΠΑΣΟΚ που είναι υποταγμένες στα συμφέροντα του κεφαλαίου δεν θα λύσουν τα προβλήματα των λαϊκών οικογενειών και της εργατικής τάξης, δεν θα καλύψουν τις ανάγκες για φροντίδα, προστασία, διαπαιδαγώγηση των παιδιών μας. Το πρόγραμμα με τον βαρύγδουπο τίτλο «εναρμόνιση οικογενειακής και επαγγελματικής  ζωής» για την υποτιθέμενη ενίσχυση των ευπαθών ομάδων αποδεικνύεται άλλη μια φούσκα. Οι θέσεις μέχρι το 2013 είναι 16.000 και από αυτές εξαιρούνται η πλειοψηφία των εργαζομένων και το σύνολο των ανέργων.

    Οι δωρεάν παιδικοί σταθμοί ήταν μια από τις πολλές κατακτήσεις που φρόντισαν η Ευρωπαϊκή Ένωση και οι υποστηρικτές της να αφαιρεθούν από την εργατική τάξη για  να ενισχυθούν τα κέρδη του κεφαλαίοι. Μ΄ αυτή τη ρότα  η κυβέρνηση της Ν.Δ.  τα κόμματα του ΠΑΣΟΚ , του ΛΑΟΣ, οι δυνάμεις του ΣΥΝ στην Τ.Α. προσπαθούν να μας πείσουν ότι η πρόνοια, η υγεία, η παιδεία, πρέπει να είναι προσωπική υπόθεση και μετακυλύουν  την ευθύνη στην οικογένεια και στον γονιό.

    Η στήριξη της οικογένειας, των νέων ζευγαριών, της άνεργης μητέρας, των μεταναστών που διαθέτουν ή όχι υπηκοότητα, το δικαίωμα όλων των παιδιών για μια θέση σε συγχρόνους βρεφονηπιακό σταθμό χωρίς τροφεία, ήταν και παραμένει ένα από τα βασικά αιτήματα στο διεκδικητικό πλαίσιο του ΠΑΜΕ.

    Τα συνδικάτα πρέπει να συμπεριλάβουν στο πλαίσιο τους  το αίτημα να πληρώσει η εργοδοσία τα τροφεία.

    Η Εργατική Τάξη πρέπει ν αντιδράσει, να γυρίσει  την πλάτη στην κυβέρνηση και τα κόμματα του Ευρωμονόδρομου που τους κοροϊδεύουν. Αποκλειστικά υπεύθυνη για την απαράδεκτη αυτή κατάσταση είναι η πολιτική της Ν.Δ. αλλά και η πολιτική του ΠΑΣΟΚ, μια πολιτική που χτυπάει τα δικαι9ώματα της ζωής της Εργατικής Τάξης και των παιδιών της και στηρίζει τα συμφέροντα της πλουτοκρατίας.

    Μαζί με το ΠΑΜΕ να  διεκδικήσουμε :

    1. Αποκλειστικά Κρατικούς Δημόσιους Δωρεάν Σύγχρονους και Ασφαλείς Παιδικούς Σταθμούς και Δημόσια Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Βρεφών και Νηπίων.

    2. Κατάργηση των τροφείων και κάθε άλλου ποσού που πληρώνουν οι γονείς και κάλυψή τους από τον κρατικό προϋπολογισμό.

    3. Μεταστέγαση όλων των σταθμών που λειτουργούν σε ακατάλληλα κτήρια. Διεκδικούμε κτήρια σύγχρονα, κατάλληλα εξοπλισμένα, προσαρμοσμένα στις ανάγκες των παιδιών για άνετη παραμονή, για παιχνίδι, φαγητό, παιδαγωγική και ξεκούραση..

    4. Ενιαίο πλαίσιο αγωγής και φροντίδας του παιδιού στην ευθύνη του κράτους, χωρίς ιδιωτική παρέμβαση. Δωρεάν βρεφονηπιακοί σταθμοί κατάργηση των τροφείων.

    5. Να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για τη στήριξη των μονογονεϊκών οικογενειών, των οικογενειών ανέργων και απολυμένων, των οικογενειών μεταναστών, καθώς και των οικογενειών με ανάπηρα παιδιά.

    6. Δύο χρόνια υποχρεωτική δημόσια και δωρεάν προσχολική αγωγή και τριετή για τα παιδιά με ανάγκη ειδικής αγωγής.

    7. Να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για τις συνθήκες υγιεινής, ασφάλειας και διατροφής των παιδιών στους Σταθμούς και ιδιαίτερα όσα απαιτούνται για τη μη εξάπλωση της «νέας γρίπης», με ευθύνη και έλεγχο πρώτα – πρώτα του κράτους και των αρμόδιων δημόσιων υπηρεσιών υγείας».

    8. Κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δράσης στον τομέα αυτό.

    9. Μεταφορά των υπαρχόντων σταθμών στο κράτος

   10.Μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων εργαζομένων στους παιδικούς σταθμούς. Μαζικές προσλήψεις προσωπικού (παιδαγωγούς- βοηθούς) και άνοιγμα νέων παιδικών σταθμών ικανών να καλύπτουν τις ανάγκες όλων των παιδιών, κατά προτεραιότητα στις εργατικές- λαϊκές γειτονιές, με δημόσιες επενδύσεις.

    11. Ένταξη στα βαρέα και ανθυγιεινά με σύνταξη στα 50 για τις γυναίκες και 55 για τους άνδρες. 40ωρο-5νθημερο για όλους τους εργαζόμενους αφού η ψυχική και η φυσική αντοχή στο χώρο της παιδαγωγικής καθορίζει τη ποιότητα της αγωγής και φροντίδας του παιδιού.

 

1η Σεπτέμβρη 2009

Posted in Για Όλους | Leave a Comment »

«Έφυγε» ο συντροφος Μανώλης Κορνήλιος

Posted by redilioupoli στο 04/09/2009

«Έφυγε» προχθές από τη ζωή ο Μανώλης Κορνήλιος, συγγραφέας, μεταφραστής, Μακρονησιώτης. Γεννήθηκε στη Μικρά Ασία και μεγάλωσε στη Σάο, όπου φοίτησε στην Εμπορική Σχολή της Σάμου και στη συνέχεια στην Πάντειο. Στα χρόνια της Κατοχής, φοιτητής, πήρε μέρος στην ΕΑΜική Εθνική Αντίσταση και διακρίθηκε στις μάχες του Δεκέμβρη στα Εξάρχεια και στην Οδό Διδότου.

Μαθήτευσε στη λογοτεχνία με δασκάλους τους: Μάρκο Αυγέρη, Γιάννη Ρίτσο, Νικηφόρο Βρεττάκο, Ρίτα Μπούμη-Παπά κ.ά. στην Ομάδα Νέων Λογοτεχνών της ΕΠΟΝ.

Δοκιμάστηκε σκληρά και υπόμεινε καρτερικά τα βασανιστήρια στα χρόνια της εξορίας του στη Μακρόνησο (1947-1951).

Από το 1951 και για δεκαετίες εργάστηκε ως μεταφραστής κυρίως λογοτεχνικών βιβλίων από τα αγγλικά και τα γαλλικά, καθώς και ως συντάκτης και επιμελητής κειμένων σε περιοδικά, εφημερίδες και εγκυκλοπαίδειες, όπως η ΠΑΠΥΡΟΣ ΛΑΡΟΥΣ ΜΠΡΙΤΑΝΙΚΑ.

Έχει γράψει πολλά έργα ποιητικά και πεζά. Από αυτά έχουν εκδοθεί τα ποιητικά: «Κύκλος Φωτιάς», «Η φωνή του ωκεανού», «Το πικρό παραμύθι του Αδωνι» (Βραβείο φιλολογικού συλλόγου Παρνασσός), «Φυγή στη νύχτα, επιστροφή την αυγή», «Κύκλος σιωπής, κύκλος οργής», «Η πόλη των κοχυλιών». Για παιδιά και νέους: «Ο ξεροκέφαλος», «Πολύ ωραίο το όνομά σου, Ελευθερία!», «Ο Κωστάρας, το άλογο και η ελευθερία», «Η γελαστή πολιτεία». Από τις εκδόσεις «Σύγχρονη Εποχή» έχουν εκδοθεί: «Σαν ιστορίες και σαν παραμύθια» (για παιδιά), «Ο άλλος δραπέτης» (μυθιστόρημα), «Χάρτινες βαρκούλες στη Μακρόνησο» (μυθιστόρημα).

Από το 1999 έως το 2005 εργάστηκε στη «Σύγχρονη Εποχή» ως εισηγητής λογοτεχνικών βιβλίων προς έκδοση.

Η πολιτική κηδεία του έγινε χθες στο Νεκροταφείο Ηλιούπολης στις 4 το απόγευμα μέσα σε κλίμα συγκίνησης. Παρευρέθηκαν εκπρόσωποι τον Κ.Ο. ΚΚΕ, των Ο.Β. ΚΝΕ, ο επικεφαλής της Δημοκρατικής Ενότητας  Λ. Μακρυκώστας, ο πρόεδρος του παραρτήματος της ΠΕΑΕΑ – ΔΣΕ Ηλιούπολης Μπάμπης Γκολέμας, εκπρόσωποι της Αχτίδας Καλλιτεχνών, των συναδέλφων του στην «Σύγχρονη Εποχή», πλήθος αντιστασιακών και φίλων.

Με την Αντίσταση και το ΚΚΕ για πάντα

Με την Αντίσταση και το ΚΚΕ για πάντα

«Έφυγε» σκεπασμένος με τις σημαίες του ΚΚΕ και της ΠΕΑΕΑ, με τις σημαίες που τίμησε σε όλη τη διάρκεια της ζωής του.

Για τον Μανώλη Κορνήλιο μίλησε εκπρόσωπος των συναδέλφων του από τη «Σύγχρονη Εποχή», ενώ από την Αχτίδα Καλλιτεχνών διαβάστηκε το παρακάτω κείμενο.

«Μανόλης Κορνήλιος.     Η πορεία της ζωής του παράλληλη με την ιστορία του ΚΚΕ.    Όπως και το Κόμμα του, πρωτοπόρος, συνειδητά οργανωμένος στην κοσμοθεω­ρία του Μαρξισμού-Λενινισμού, Πάντα με στόχο την υπεράσπιση για μια κοινωνία δίκαιη, απαλλαγμένη από την εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο. Γνήσιος εκπρόσωπος της τάξης του, της εργατικής τάξης, με τη στάση του και το καλλιτεχνικό του έργο αποτέλεσε για εμάς παράδειγμα αγωνιστικότητας, κομ­ματικής συνέπειας και αποφασιστικότητας για την αλλαγή της κοινωνίας. Μακρονησιώτης εξόριστος, παρά τα σκληρά βασανιστήρια δεν υπέκυψε. Εκπλή­ρωσε με συνέπεια το ρόλο του μέλους του κόμματος και αναδείχτηκε σε αδιάλ­λακτο υπερασπιστή της στρατευμένης τέχνης με το έργο του, την καθημερινή του δράση και τους αγώνες του μέσα από την ΚΟΒ Λογοτεχνών της οποίας ήταν μέλος μέχρι το τέλος της ζωής του.

Σύντροφε, σε ευχαριστούμε για όσα ζήσαμε μαζί σου και όσα μας αφήνεις παρα­καταθήκη, θα σε νοιώθουμε δίπλα μας στη συνέχεια του αγώνα μας.

Εκ μέρους των συντρόφων σου από την Αχτίδα Καλλιτεχνών του ΚΚΕ, αντίο!

Posted in Ηλιουπολίτικα | Leave a Comment »

Η παραχάραξη της ιστορίας

Posted by redilioupoli στο 03/09/2009

 

ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΥΦΕΣΗ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ

ΤΟΠΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ

ΤΗΛ.: 210 97.36.878, 210 97.36.170

 

Γραμματεία 2 Σεπτέμβρη 2009

Η ΠΑΡΑΧΑΡΑΞΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

Με τη συμπλήρωση 70 χρόνων (1η Σεπτέμβρη 1939) της επίθεσης της Ναζιστικής Γερμανίας στην Πολωνία και της έναρξης του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, οι ιμπεριαλιστές ΗΠΑ – ΝΑΤΟ – ΕΕ προσπαθούν να παραχαράξουν την ιστορία και να εξισώσουν τον φασισμό με τον κομμουνισμό.

Ξεχνούν ότι ο φασισμός–ναζισμός ήταν γέννημα–θρέμμα του καπιταλισμού και ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος έγινε για να χτυπηθεί βασικά το πρώτο εργατολαϊκό κράτος στον κόσμο, η Ένωση των Σοσιαλιστικών Δημοκρατιών (ΕΣΣΔ).

Η εικόνα της κόκκινης σημαίας με το σφυροδρέπανο στο Βερολίνο δεν μπορεί να σβηστεί. Συμβολίζει όλη την προσπάθεια που κατέβαλε ο Σοβιετικός λαός με την καθοδήγηση του ηρωικού κομμουνιστικού κόμματος της Σοβιετικής Ένωσης αλλά και τα 20 εκατομμύρια ανθρώπων που θυσιάστηκαν για να συντρίψουν το φασισμό.

Σήμερα οι ιμπεριαλιστές θέλουν να σβηστεί αυτή η προσφορά και να βγάλουν λάδι την εγκληματική φύση του καπιταλισμού που και σήμερα συνεχίζει να δολοφονεί.

Φοβούνται οι καπιταλιστές και το κεφάλαιο να μην αντλήσουν διδάγματα τα λαϊκά στρώματα και οι νέες γενιές από τον τιτάνιο αγώνα του σοσιαλισμού.

Από την άλλη η καπιταλιστική Ρωσία ρίχνει «νερό στο μύλο του αντικομμουνισμού» μιλώντας για ανελεύθερο καθεστώς.

Χρέος μας είναι η υπεράσπιση του κομμουνισμού που είναι το συστατικό της πάλης για το δρόμο του λαϊκού μετώπου προς το σοσιαλισμό.

 

Τοπική Επιτροπή Ειρήνης Ηλιούπολης

Posted in Για Όλους | Leave a Comment »

Παρέμβαση του ΚΚΕ για τις πυρκαγιές στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Posted by redilioupoli στο 01/09/2009

«Η πολυδιαφημισμένη κοινοτική αλληλεγγύη και η Ευρωπαϊκή Πολιτική Προστασία αποδείχτηκαν, για άλλη μια φορά, ανύπαρκτες. Ένα ακόμη ψέμα – ανάμεσα στα πολλά – με τα οποία η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ και τα άλλα κόμματα του ευρωμονόδρομου κορόιδευαν το λαό μας για την ΕΕ», σημειώνει ανάμεσα σε άλλα η Ερώτηση

καμενη γηΟι ανυπολόγιστες καταστροφές για τη ζωή των εργαζομένων που προκάλεσαν οι τεράστιες πυρκαγιές που κατέκαψαν τη βορειοανατολική Αττική, αλλά και τον Κιθαιρώνα, την Εύβοια και άλλες περιοχές της χώρας αποτελούν συνέπεια της εμπρηστικής πολιτικής της ΕΕ και των κυβερνήσεων ΝΔ, ΠΑΣΟΚ.

Τα παραπάνω επισημαίνει η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ, με Ερώτηση του ευρωβουλευτή του Κόμματος Γιώργου Τούσσα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καλώντας την ταυτόχρονα να απαντήσει αν προτίθεται να χρηματοδοτήσει μέτρα καταγραφής των ζημιών, αποζημίωσης των πληγέντων, αναδάσωσης των καμένων εκτάσεων και ενίσχυσης των μηχανισμών δασοπροστασίας και δασοπυρόσβεσης.

Η πολυδιαφημισμένη κοινοτική αλληλεγγύη και η Ευρωπαϊκή Πολιτική Προστασία αποδείχτηκαν για άλλη μια φορά ανύπαρκτες. Ένα ακόμη ψέμα – ανάμεσα στα πολλά – με τα οποία η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ και τα άλλα κόμματα του ευρωμονόδρομου κορόιδευαν το λαό μας για την ΕΕ. Οι μηχανισμοί της ΕΕ και των αστικών κυβερνήσεων, ταχύτατοι και αποτελεσματικότατοι στις δράσεις καταστολής των διαδηλωτών, του εργατικού κινήματος και εξαθλιωμένων μεταναστών και προσφύγων, «εξαφανίζονται» όταν χρειάζεται να προστατεύσουν τα λαϊκά συμφέροντα, τη ζωή των εργαζομένων. Επιβεβαιώνεται ότι το πλέγμα αυτών των μηχανισμών της ΕΕ μοναδικό στόχο έχει την προστασία και τη θωράκιση της κυριαρχίας και του συστήματος των μονοπωλίων, συνιστά εχθρική δύναμη απέναντι στους λαούς.

Το κείμενο της Ερώτησης του ευρωβουλευτή του ΚΚΕ έχει ως εξής:

καμενη γη1«Οι πυρκαγιές που κατέκαψαν τη βορειοανατολική Αττική, τον Κιθαιρώνα, την Εύβοια και άλλες περιοχές της χώρας, προκαλώντας ανυπολόγιστες καταστροφές, είναι αποτέλεσμα της εμπρηστικής πολιτικής της ΕΕ και των εναλλασσόμενων κυβερνήσεων ΝΔ, ΠΑΣΟΚ στη χώρα μας, που θέλει τη γη, τα δάση και τους ορεινούς όγκους εμπόρευμα της καπιταλιστικής οικονομίας. Αυτή η άκρως επικίνδυνη πολιτική οπλίζει το χέρι των εμπρηστών, που σύμφωνα με τα γεγονότα και τις καταγγελίες κατοίκων αυτών των περιοχών που πλήγηκαν από τις πυρκαγιές και αυτή τη φορά έδρασαν βάσει σχεδίου. Τα μεγάλα κενά σε εξειδικευμένους δασοπυροσβέστες, σε επίγεια και εναέρια μέσα και η έλλειψη σχεδίου για την πρόληψη και την κατάσβεση των πυρκαγιών αποτελούν συνειδητή πολιτική επιλογή των διαδοχικών κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Προτίθεται η Επιτροπή να χρηματοδοτήσει μέτρα καταγραφής των ζημιών, αποζημίωσης των πληγεισών λαϊκών οικογενειών, της αγροτιάς και των κτηνοτρόφων, την αναδάσωση των καμένων εκτάσεων και την ενίσχυση των μηχανισμών δασοπροστασίας και δασοπυρόσβεσης;».

Η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ καλεί τους εργαζόμενους και το ταξικό εργατικό συνδικαλιστικό κίνημα, τη νεολαία, τους μαζικούς φορείς και οργανώσεις να μετατρέψουν την οργή και αγανάκτησή τους σε πάλη ενάντια στην πολιτική ΕΕ, ΝΔ και ΠΑΣΟΚ που υποτάσσουν τα πάντα στο κέρδος. Με το ΚΚΕ να περάσουν στην αντεπίθεση ενάντια στο σύνολο της αντιλαϊκής πολιτικής της ΕΕ και των κομμάτων του ευρωμονόδρομου, για την προστασία και διεύρυνση των δικαιωμάτων τους, την ποιότητα της ζωής τους, την προστασία των δασών και του περιβάλλοντος.

Posted in Για Όλους | Leave a Comment »